Hei [:)] Har jeg "lov" til å spørre om dette her, eller bør jeg gjøre det på en annen side? Jeg prøver meg her, hvor jeg føler meg litt kjent [:)] Jeg har jobbet fast som kunderådgiver i bank siden 01.01.08 Startlønnen min var 300.000 kr. Jeg har en bachelor grad fra BI. Jeg er "den perfekte medarbeider" om jeg får ordlegge meg slik; alltid positiv, aldri fravær, blid, serviceinnstilt og har i alle år oppnådd alle målene min sjef og jeg har satt i begynnelsen av hvert år. Vi har bonusordninger, men dette er blir bestemt ovenfra. De årene det har blitt utdelt bonus, har jeg fått. Dette har skjedd 2 ganger, senest i år. Jeg fikk 25.000 kr i bonus, og utbetalt ca 15 000 etter at skatten er trukket. I fjor gikk jeg opp til 330 000 etter at jeg tok opp lønnen min på en medarbeider samtale. Jeg sa aldri hvor mye jeg ønsket, men bare at jeg syns lønnen var veldig lav. Når jeg fikk "konvolutten" av mn sjef, sa hun at hun hadde ønsket at det skulle være mer, men at dette ble bestemt på høyere hold. Nå har vi fått ny sjef, og før jeg gikk ut i permisjon, sa jeg i em medarbeidersamtale at jeg fortsatt syns at lønnen er altfor lav. Han noterte seg dette og sa videre at vi får ta en lønnssamale etter lønnsjusteringene i mars/april. Jeg har ikke hørt fra han ennå, så jeg tenkte å sende han en mail. Hva tenker dere? Er ikke 330 000 rimelig lavt? Hva kan jeg si at jeg "vil" ha? Jeg vet at hvis jeg ikke sier noe, får jeg iallfall ingenting; her må det kjempes!! [:)] Jeg vet at jeg har den laveste lønnen, sjekker jo skattelistene innimellom, jeg også, men føler ikke helt for å si det. Kom gjerne med tips dersom dere skulle ha noen [:)] Jeg skulle gjerne hatt 400 000. Jeg vurderte kanskje å legge frem litt standard forbruk fra SIFO, samt alle argumentene i forhold til jobben jeg gjør.