Lønn...

*p!nk smile*

Forumet er livet
Jeg har fått meg jobb...sjefen min hadde sagt til min "rådgiver" at jeg fikk 1 uke forskudd og 3 uker vanlig lønn når den utbetales 25 mars...kan noen forklare meg dette??

Jeg får lønn fra 1 mars..hvorfor ikke bare gi meg for de 3 ukene jeg har jobbet da? [8|] Så får jeg "vanlig" lønn neste mnd...hmm...forstår ikke dette jeg[8D]

Er vel ikke uvanlig at man får lønn for hele måneden når man får lønn.

Jeg får lønn 12. og da er det lønn for inneværende måned.

ORIGINAL: *p!nk smile*

Jeg har fått meg jobb...sjefen min hadde sagt til min "rådgiver" at jeg fikk 1 uke forskudd og 3 uker vanlig lønn når den utbetales 25 mars...kan noen forklare meg dette??

Jeg får lønn fra 1 mars..hvorfor ikke bare gi meg for de 3 ukene jeg har jobbet da? [8|] Så får jeg "vanlig" lønn neste mnd...hmm...forstår ikke dette jeg[8D]

Vet ikke hvordan det er hos dere, men hos oss får vi lønnen etterbetalt en mnd. Om du får lønn den 25 hver mnd så er det ennå en uke igjen, det er denne som regnes som forskudd. Vi får lønn den 12 og da utbetales det man har jobben mnd før. Så i februar får vi lønn for det vi har jobbet i januar.

Sikkert fordi du alltid kommer til å få for det du har jobbet, pluss ca en uke forskudd, ettersom lønna utbetales før måneden er over.
Helt normalt det..
Like normalt som at jeg får lønn for januar den 12 februar.

Du får lønn for hele den måneden lønnen utbetales, altså mars. Men siden lønnen utbetales 25. mars, så har du jobbet 3 uker av måneden, den siste uken får du som forskudd. Vi får lønn 15. hver mnd, og når jeg får lønn 15. februar, så er det for hele februar (altså to uker som jeg har jobbet, og to uker "forskudd"). Det har ikke noe å si for deg i praksis, med mindre du slutter midt i måneden....

Så da får jeg ikke mindre mnd etter?? Hahaha...[8|][8D]

[:D] Får helt blackout jeg...hehe meg og regning....[&o][8D]

Det vil si at du får lønn for hele mars.

Back
Topp