mamma 30.01.08
Glad i forumet
Er det noen ped ledere her som kan si hva dere har I lønn og hvor lang ansiennitet dere har? Var på intervju på fredag så venter på svar[emoji5] nyutdannet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tenker du grunnlønn forresten? For selve pedagogisk leder tillegg varierer vel enormt? Bare mellom min kommune og nabokommunen er det stor forskjell... vi får 15 000 mer enn de i nabokommunen.... men så har vi en helt annen ped leder stilling enn de også da
Hva mener du med "pedledertillegg" og stilling?
Hvilket økonomisk og administrativt ansvar har du?Vi har 30 000 mer enn barnehagelærer fordi vi er ledere?
Og det er stor forskjell på hva jeg skal gjøre som pedagogisk leder kontra hva pedagogiske ledere i nabokommunen gjør... jeg har f.eks både pedagogisk, administrativt, økonomisk og personalansvar... der er alle barnehagelærere pedagogiske ledere, også har man en mellomstilling mellom styrer og ped.leder som ikke eksisterer hos oss..
Vi har 30 000 mer enn barnehagelærer fordi vi er ledere?
Og det er stor forskjell på hva jeg skal gjøre som pedagogisk leder kontra hva pedagogiske ledere i nabokommunen gjør... jeg har f.eks både pedagogisk, administrativt, økonomisk og personalansvar... der er alle barnehagelærere pedagogiske ledere, også har man en mellomstilling mellom styrer og ped.leder som ikke eksisterer hos oss..
Ja det er jo forskjell på stillingene som barnehagelærer og pedagogisk leder. Sistnevnte har personalansvar og hovedansvar for barna og driften/organiseringen og innholdet i bhg. Jeg opplever ofte at det er få som ønsker barnehagelærerstilling fordi det er dårligere lønn og man gjør nesten like mye allikevel. Så mange har to pedledere på samme avdeling.
En pedleder er gjerne stedfortreder for styrer i noen barnehager.
Hos oss er det stooor forskjell på ped leder og barnehagelærer! Derfor også stor forskjell i lønn![]()
Hva er forskjellene?![]()
Hvilket økonomisk og administrativt ansvar har du?
Nabokommunen hos dere har sikkert det vi har her som heter stedfortreder for styrer. Så når styrer er borte er det den som har ansvaret. I tillegg til ansvar for spesielle områder som den personen og styrer er enige om, og ansvar for betaling av regninger.
Hmm.... jeg liker å ha stillingsinstruksene foran meg når jeg svarer på sånt, for da blir det så mye mer "rett"men disse er under revidering
Men altså - jeg har jo hovedansvaret for alt som skjer på avdeling sånn sett.
Mens barnehagelærer skal planlegge pedagogisk opplegg på avdeling samt følge opp barna og skrive foreldresamtaler, så sitter jeg som nevnt med både personal, administrativt og pedagogisk ansvar.
Det å sitte med vikarinnleie tar bl.a. utrolig mye tid, og krever at jeg er tilgjengelig utenfor arbeidstid også (sitter mye med vikarinnleie på kveld eller søndager ved sykdom). Jeg skal ha veiledning av ansatte ved behov, medarbeidersamtaler, jeg har alltid de "tøffe" foreldresamtalene, jeg skriver tiltaksplaner og evaluerer disse. Har da også de ekstra foreldremøtene som dette medfører. Planlegging av opplegg knyttet til barna med spesielle behov, arbeid opp mot spes ped.
Ved vanskelige foreldresamtaler er det også jeg som har det.
Jeg leder avdelingsmøter, jeg legger opp til faglig oppdatering i personalgruppa..
jeg skriver månedsplaner/brev, planer for måneden som kommer ut ifra årsplan, jeg skriver dagsplaner for de ansatte "hver dag" (såklart endel fast, men sykdom, møter +++ gjør at det ofte må gjøres om på dagen, og da er det jo opp til meg å få dagen til å flyte best mulig).
Det er jeg som har møter og samarbeid opp mot barnevern, ppt, bup og andre samarbeidspartnere.....
I tillegg har jeg det pedagogiske ansvaret, og det er nok denne delen av jobben barnehagelæreren deler med meg!
Stillingsinstruksene våre er også veldig ulike, så i vår kommune er det veldig tydelig ulike forventninger til de ulike rollene![]()
Det er garantert MYE jeg har glemt nå men.... dette var det jeg kom på nå....
Har 423000 eller noe sånt. 4 års annsinitet. Kommunal bhg. Private bhg ligger høyere men har pr nå ikke de like gode pensjonsordninger som de kommunale [emoji4]
Er du den eneste ped lederen i bhg? Her i bhg er det krav til (og oppnådd) at det er en ped leder på hver avdeling. Uansett har ikke ped lederne noe god lønn. Styrerne tjener ca 600.000kr
Hmm.... jeg liker å ha stillingsinstruksene foran meg når jeg svarer på sånt, for da blir det så mye mer "rett"men disse er under revidering
Men altså - jeg har jo hovedansvaret for alt som skjer på avdeling sånn sett.
Mens barnehagelærer skal planlegge pedagogisk opplegg på avdeling samt følge opp barna og skrive foreldresamtaler, så sitter jeg som nevnt med både personal, administrativt og pedagogisk ansvar.
Det å sitte med vikarinnleie tar bl.a. utrolig mye tid, og krever at jeg er tilgjengelig utenfor arbeidstid også (sitter mye med vikarinnleie på kveld eller søndager ved sykdom). Jeg skal ha veiledning av ansatte ved behov, medarbeidersamtaler, jeg har alltid de "tøffe" foreldresamtalene, jeg skriver tiltaksplaner og evaluerer disse. Har da også de ekstra foreldremøtene som dette medfører. Planlegging av opplegg knyttet til barna med spesielle behov, arbeid opp mot spes ped.
Ved vanskelige foreldresamtaler er det også jeg som har det.
Jeg leder avdelingsmøter, jeg legger opp til faglig oppdatering i personalgruppa..
jeg skriver månedsplaner/brev, planer for måneden som kommer ut ifra årsplan, jeg skriver dagsplaner for de ansatte "hver dag" (såklart endel fast, men sykdom, møter +++ gjør at det ofte må gjøres om på dagen, og da er det jo opp til meg å få dagen til å flyte best mulig).
Det er jeg som har møter og samarbeid opp mot barnevern, ppt, bup og andre samarbeidspartnere.....
I tillegg har jeg det pedagogiske ansvaret, og det er nok denne delen av jobben barnehagelæreren deler med meg!
Stillingsinstruksene våre er også veldig ulike, så i vår kommune er det veldig tydelig ulike forventninger til de ulike rollene![]()
Det er garantert MYE jeg har glemt nå men.... dette var det jeg kom på nå....
Ja da er det samme som her, bare at det ekstra ikke tar så mye mer tid og at styrer tar deler av det ved behov.
Hos oss tar det ekstra myyye tid.. kan ikke forstå hvordan det ikke tar tid??