Lønn i butikk

Jenta10

Glad i forumet
Hva har dere i lønn som jobber i matbutikk,?
jeg har ingen erfaring med det yrket så starter vel på bånn, så hva er lønn sånn ca da...
trives dere?
arbeidsoppgavene, sitte i kasse, fylle på varer? noe mer...

Jeg er assisterende butikksjef, og tjener 29700 kr brutto, + UBtillegg.
Når jeg starta fra scratch i butikk hadde jeg 135 og noe + tillegg i timen. 
Men nå har det gått opp litt, så jeg er ikke sikker på hva minstesatsen er nå.

Så lenge de følger tariffavtalen så er lønnsatsene http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=667
Ja er stort sett de arbeidsoppgavene nå er det en stund siden jeg har jobbet i butikk, men kommer jo også ann på om du får noe ansvarsområde i butikken. selv har jeg vært frukt og grønt ansvarlig så da hadde jeg  ansvar for og bestille frukt og holde frukt avd i orden =)

Jo det skal jeg fortelle deg.
I butikken slaver vi rundt for 120kr i timen, alt fra 7-23 Mandag til Søndag. Uten NOE tillegg. Fantastisk motiverende å gå mot lønningsdagene da, eller hva?

Jeg glemte jo å svare på hva arb.oppgavene er. Det er alt. Som regel alene på jobb, jeg som ble satt opp mest på kvelder var alene med hele butikken fra 15-23.30. Jaggu ikke alltid like lett, men for 120kroner i timen så blir man et skikkelig rivjern!!

Jeg betjener tippeterminalene i matbutikken vår, jeg har 167kr i timen, pluss tillegg.. Helt greit syns jeg ;-) 

akkurat nå er jeg på fastlønn, men når jeg går tilbake til min lønn har jeg 169,70 i grunnlønn, så kommer tilleggene. Mener trinn 3 som man skal om han man er fylt 25 er på mellom 135-140 kr timen. Arb.oppgaver hos oss er post, kassa, varepåfylling, frukt og grønt, gjøre det vi kan for å holde en flott og ryddig butikk. Vasking og rydding på de stedene som vaskedama ikke er ;)

Er noen år siden jeg jobbet i matbutikk, men da jeg startet hadde jeg hele 104 kr timen og ingen arbeidserfaring :P Jobbet siste halvåret på VGS og et par år etter det, så var 18 da jeg starta. Vi hadde UB tillegg kveld og helg så det var ganske ok syntes jeg som første jobb...
Satt stort sett i kassa jeg, og var litt på lageret når jeg jobbet kveld. Jeg trivdes ganske godt forutenom at jeg syntes at de ukene jeg hadde kveldsvakter (hadde annen hver dag/kveld) så hadde jeg ikke noe annet liv utenfor. Jobbet da 14:00-21:00 kveld, og 10:00-17:00 dag.

Back
Topp