Lønn for barnepike/dagmamma?

TryXe

Elsker forumet
Vi har -som sikkert en del andre- litt utfordringer med å få hverdagen fram til barnehagestart med å gå opp.. 

Men nå har vi fått en løsning - nemlig min snart 16 år gamle kusine! Hun vil ha en sommerjobb, men er jo stort sett ikke så mange jobber en 15-16-åring kan få.. Og vi trenger jo noen til å være med Eline på dagtid når vi begge jobber.. 

Ho skal være her i totalt 4 uker i sommer, fordelt på to og to sammenhengende. (To uker i mellom skal vi ha ferie sjøl)
Ho kommer antakelig til å bo hos søstera si som bor 6-7 minutters busstur unna oss, og vi kommer til å betale månedskort for henne, som kommer på 800,- for hele perioden.
Jobben blir jo alt som har med snuppa å gjøre fra den siste av oss drar på jobb til den første kommer hjem - de lengste dagene blir fra ca. 7:30 til ca. 17, men tipper de fleste blir en del kortere... 

Så da blir spørsmålet - hva mener dere vi bør gi henne som lønn i tillegg til månedskortet?

dagmamma i en mnd ligger jo på en 5-6000 kr.
Det blir litt over 1000 i uka..men hu er jo under 18, så vet ikkje egentlig ....

Når jeg hadde dagmamma til eldstemann fikk hun 6500 og vi holdt bleier og mat. Nå skal lillesøsteren min på 18 (snart19) passe ham frem til bhg start i august en gang. Hun skal få 6000 i mnd. Har sagt ti henne mange ganger at betalingen er dritt. Så til en 16åring ville jeg ikke gitt så veldig mye mindre enn det.

Jeg var 18 da jeg var "dagmamma" for niesen min på 1 år. Jobbet fra 730 - 15/16 hver dag i et halvt år. Jeg fikk busskort, alle måltider og 3500 utbetalt i mnd. Nå er jo dette 8 år siden (herregud), hehe. Så jeg ville kanskje gitt 1000 kr i uka, pluss busskort inkludert mat.

Vi har sett for oss 3-4000 (kontantstøtta + litt til), også får a selvfølgelig mat her mens ho er her :) (Men ho er av typen som bare pirker i maten, så det merker vi nok ikke mye til :p )
Ho har fått muligheten til å bo på gjesterommet vårt, men har valgt å bo på sofaen til søstera si som bor i en 1-roms i stedet, så sånn sett hadde vi ikke trengt å sponse henne med månedskortet for å komme fram og tilbake - men vi gjør det likevel :) 

Til sammenligning var jeg forresten "dagmamma" i to uker for min yngste kusine for 12 år siden - ho var da 11 måneder og jeg 15-16 år.. Jeg bodde hos onkelen min - og fikk hele 500,- + en genser i "lønn".....

Også må jeg visst skrive litt for å se Faerytale sitt svar..... 

Back
Topp