lønn. ferskvaredisk??

liten prins juni 17♥♥

Gift med forumet
er det noen som vet sånn ca hva man tjener i året av å jobbe i ferskvbarediskj???

men bruker dem tariff lønn?

dytt

ok.. men da kan ma tjene mer enn 115?

ja det har jeg.. butikk 4 år.

ok.. ja for jeg har søkt på heltid fast stillign ferskvaredisk på centra..
trenger en jobb.. også bare lurte jeg på hva som er vanlig å tjene..

..

dytt

1

Du begynner på en begynnerlønn og stiger også en gang i året.

ORIGINAL: reidis

Det kommer jo helt an på om bedriften har tariffavtale f.eks..Og om du ikke er organisert kan du ikke kreve en dritt uansett.

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Sicily

Det kommer jo helt an på om bedriften har tariffavtale f.eks..Og om du ikke er organisert kan du ikke kreve en dritt uansett.

Det er i hvertfall helt feil[;)] Jeg har krav på tariff og jeg er ikke organisert[;)] Det er likt for alle[;)]

For alle i samme bedrift, ja. Det sier jo seg selv. [;)]

ORIGINAL: minesmå

tror minstelønn i butikk er på 129 kr,- timen. ikke lov å betale mindre enn det

Det er ikke noe som heter minstelønn i Norge. Det eneste som loven sier er at man har krav på betaling.

Det er i hvertfall helt feil[;)] Jeg har krav på tariff og jeg er ikke organisert[;)] Det er likt for alle[;)]

For alle i samme bedrift, ja. Det sier jo seg selv. [;)]

Ja,men du sa at om man ikke er organisert kan man ikke kreve en dritt[8|]

Nei, i utgangspunktet ikke om bedriften ikke har tariffavtale. Da er man prisgitt norsk lov som ikke har noen regulering av minstelønn. Så i prinsippet kan bedriften gi 50 øre timen helt lovlig. [;)] Så hvis du begynner i en bedrift uten noen avtale kan de betale deg det DE vil. I dag følger jo de fleste tariffavtalene (eller sier de gjør det for å "lure" de ansatte) så man vil jo ikke møte det problemet, men om arbeidsgiveren vil gi 115 kr timen, så kan hun ikke med loven i hånd kreve mer selv om det er under tariff.

Back
Topp