Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvorfor akkurat 83? Jeg tenkte kanskje et sted mellom 75 og 90 kr. Det er bare snakk om barnevakt på dagtid.Sitter her med en nabojente på 15 år. Hun sier hun ikke ville tatt noe mindre enn 83 kr timen. Dvs 250 kroner for 3 timer. Er det en hel kveld (max 8 timer) sier hun 500,- (dette er et minimum)
For hun sa først: "rett under hundre."Hvorfor akkurat 83? Jeg tenkte kanskje et sted mellom 75 og 90 kr. Det er bare snakk om barnevakt på dagtid.
Vår får 200 kr for noen få timer på ettermiddag/kveld. Hvis ho ska sitte fra 18.00-02.00 får hun 500 kr. Vi er ikke rike og vi har avtalt med barnevakt om pris. Får ikke noen fast timeslønn.
Mat, tv, internett og drikke er inkludert.
Hva syned du man skal betale da? Har funnet en jente på 15 som kan passe. Det er bare snakk om noen få timer på dagen da jeg skal ha kjøretimer. Kan ikke betale for mye heller, trenger mange kjøretimer og dermed barnevakt flere ganger.S
Syns ikke man skal regne med TV og Internett i prisen altså. Det har dere jo uansett. Er ikke en leieboer dere har i hus. Da kunne man jo regnet med bruk av toalett i samme slengen. Det blir litt smålig i mine øyne.
Jeg mener man må tenke som en jobb generelt, og betale ut fra det. Trenger ikke nødvendigvis legge seg på lønnstrinn ut fra hva som er lovpålagt for offentlige. Men jeg syns heller ikke man skal gi for lite, men følge samfunnet likevel på hva ting faktisk koster i dag. Da med tanke på at det er skattefritt for dem som jobber. Syns det er naturlig at man får litt mer om man er over 16 og så litt til om man er over 18.
Ho e iallefall godt fornøyd med lønna og synes det er en helt grei pris. Mat og drikke er inkludert i prisen, og da får ho selv velge ka ho vil ha. Vi har ikke allverdens med penger, så vi har sagt at ho kan ikke regne med å få mer enn max 500 for en kveld.S
Syns ikke man skal regne med TV og Internett i prisen altså. Det har dere jo uansett. Er ikke en leieboer dere har i hus. Da kunne man jo regnet med bruk av toalett i samme slengen. Det blir litt smålig i mine øyne.
Jeg mener man må tenke som en jobb generelt, og betale ut fra det. Trenger ikke nødvendigvis legge seg på lønnstrinn ut fra hva som er lovpålagt for offentlige. Men jeg syns heller ikke man skal gi for lite, men følge samfunnet likevel på hva ting faktisk koster i dag. Da med tanke på at det er skattefritt for dem som jobber. Syns det er naturlig at man får litt mer om man er over 16 og så litt til om man er over 18.
Det virka litt ulogisk for meg... Hvorfor mindre for mer jobb?Når jeg satt barnevakt for nabobarna(er kanskje 7år siden da) så fikk jeg 100kr timen om det var for bare et par timer, og kanskje 500kr for en kveld fra 17-01. Men synes jo det er ganske bra betalt å få 100kr timen, så ville ikke gitt så mye selv
Ville kanskje laget en "fastpris" 200-250kr for 3 timer om barnevakten er ca 13-15 år. Mindre om de er yngre
Men kommer jo ann på hvor ofte det er snakk om
Tenker jo oftere og lengre tid jo mindre betalt i timen![]()
Aner ikkeDet virka litt ulogisk for meg... Hvorfor mindre for mer jobb?