lønn barnevakt

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Jeg kunne tenkt meg å hatt barnevakt et par timer på dagen i ny og ne. Tenker kanskje det finnes noen ungdommer i 14-16 års alderen som ikke har sommerjobb i nabolaget. Men hva betaler man får noe sånt? F.eks. barnevakt fra 11-13?

Slenger meg på denna tråden. Da eg har brukt nabo Jenta litt men e usikker hvor mye man ska gi. Eg fråga moren Hennes en gang og hon svarte meg ingen stor sum iallfall. Men vad e stor sum??

Tenker at når det bare er noen timer om dagen, en dag iblant, så kan man slå sammen betalingen. At de f.eks sitter 4-8 ganger iløpet av en mnd, og betaler f.eks 1000kr den mnd. Eller noe sånt?

Når jeg satt barnevakt for nabobarna(er kanskje 7år siden da) så fikk jeg 100kr timen om det var for bare et par timer, og kanskje 500kr for en kveld fra 17-01. Men synes jo det er ganske bra betalt å få 100kr timen, så ville ikke gitt så mye selv :P
Ville kanskje laget en "fastpris" 200-250kr for 3 timer om barnevakten er ca 13-15 år. Mindre om de er yngre :)

Men kommer jo ann på hvor ofte det er snakk om :)
Tenker jo oftere og lengre tid jo mindre betalt i timen :)

Sitter her med en nabojente på 15 år. Hun sier hun ikke ville tatt noe mindre enn 83 kr timen. Dvs 250 kroner for 3 timer. Er det en hel kveld (max 8 timer) sier hun 500,- (dette er et minimum)

Sitter her med en nabojente på 15 år. Hun sier hun ikke ville tatt noe mindre enn 83 kr timen. Dvs 250 kroner for 3 timer. Er det en hel kveld (max 8 timer) sier hun 500,- (dette er et minimum)
Hvorfor akkurat 83? Jeg tenkte kanskje et sted mellom 75 og 90 kr. Det er bare snakk om barnevakt på dagtid.

Hvorfor akkurat 83? Jeg tenkte kanskje et sted mellom 75 og 90 kr. Det er bare snakk om barnevakt på dagtid.
For hun sa først: "rett under hundre."
Vi snakket frem og tilbake.. Fant ut at hun mener 90 kroner, det jo 270 kr for 3 timer. Jeg spurte om hun hadde gjort det for 250 kr og da sa hun ja. Altså, 83 kroner i timen var en sum hun kan akseptere. Hun ville ikke ha sittet 3 timer for 200,- noe som tilsvarer 66 kroner timen. 75 kroner i timen blir jo 225 kroner for 3 timer, som er midt i mellom... Nå kjenner jeg hun her ganske godt og dette er priser hun ville ha tatt til naboer hun ikke kjenner så godt. Jeg betaler henne 40 kr pr time og har gjort det fra hun var 14. Som hun sier, jeg ønsker å passe barna dine og for at du skal velge meg og ikke gratis barnevakt hos familie, så kan jeg ikke være dyrere for akkurat dere, for da ville du sikkert ikke brukt meg...

Jeg var selv barnevakt når jeg var yngre og når foreldrene spurte meg om hva jeg ville ha i betaling sa jeg alltid mindre enn jeg tenkte ;)

Jeg tenker 100kr i timen er en grei sum. I hvertfall ikke noe særlig mindre enn det..

Nabojenta passa gutten vår i en time på ettermiddagen, fikk 50kr og var fornøyd med det. På kveldstid får hun litt mer. Var i bryllup i helgen og hun og en venninne var med. De overnattet. Var vår gutt på 3 og bruden sine, ei på 4 og ei på 1.5.
Fikk 500kr hver hos bruden og 250kr hver hos oss.

De sa de var fornøyde.

Jeg hadde 30kr timen på dagtid for å være trillepike i den alderen. Men det er jo flere år siden og pengene er mindre verdt nå, så synes det blir for lite nå. Hva med 50kr timen? Hvis det er 1-2 ganger i uka blir det fort penger av det. Er det en sjelden gang i blandt ville jeg gitt mer:)

Vår får 200 kr for noen få timer på ettermiddag/kveld. Hvis ho ska sitte fra 18.00-02.00 får hun 500 kr. Vi er ikke rike og vi har avtalt med barnevakt om pris. Får ikke noen fast timeslønn.
Mat, tv, internett og drikke er inkludert.

S
Vår får 200 kr for noen få timer på ettermiddag/kveld. Hvis ho ska sitte fra 18.00-02.00 får hun 500 kr. Vi er ikke rike og vi har avtalt med barnevakt om pris. Får ikke noen fast timeslønn.
Mat, tv, internett og drikke er inkludert.

Syns ikke man skal regne med TV og Internett i prisen altså. Det har dere jo uansett. Er ikke en leieboer dere har i hus. Da kunne man jo regnet med bruk av toalett i samme slengen. Det blir litt smålig i mine øyne.

Jeg mener man må tenke som en jobb generelt, og betale ut fra det. Trenger ikke nødvendigvis legge seg på lønnstrinn ut fra hva som er lovpålagt for offentlige. Men jeg syns heller ikke man skal gi for lite, men følge samfunnet likevel på hva ting faktisk koster i dag. Da med tanke på at det er skattefritt for dem som jobber. Syns det er naturlig at man får litt mer om man er over 16 og så litt til om man er over 18.

S

Syns ikke man skal regne med TV og Internett i prisen altså. Det har dere jo uansett. Er ikke en leieboer dere har i hus. Da kunne man jo regnet med bruk av toalett i samme slengen. Det blir litt smålig i mine øyne.

Jeg mener man må tenke som en jobb generelt, og betale ut fra det. Trenger ikke nødvendigvis legge seg på lønnstrinn ut fra hva som er lovpålagt for offentlige. Men jeg syns heller ikke man skal gi for lite, men følge samfunnet likevel på hva ting faktisk koster i dag. Da med tanke på at det er skattefritt for dem som jobber. Syns det er naturlig at man får litt mer om man er over 16 og så litt til om man er over 18.
Hva syned du man skal betale da? Har funnet en jente på 15 som kan passe. Det er bare snakk om noen få timer på dagen da jeg skal ha kjøretimer. Kan ikke betale for mye heller, trenger mange kjøretimer og dermed barnevakt flere ganger.

S

Ho e iallefall godt fornøyd med lønna og synes det er en helt grei pris. Mat og drikke er inkludert i prisen, og da får ho selv velge ka ho vil ha. Vi har ikke allverdens med penger, så vi har sagt at ho kan ikke regne med å få mer enn max 500 for en kveld.
Da e va 13-18 år fikk e 200 kr for en kveld med pass og stell av 2 barn, inkludert internett, tv, mat og drikke ;) (der tv/internett henger igjen)

Vi har hat barnevakt siden hun var 6 mnd. Hun hjelper til å hente i bhg bla også.

Hun får 120kr timen uavhengig om det er dag eller kveld.

Syns det er veldig vanskelig å sette pris.. Jeg er vikar i barnehagen og har bare 140 kroner i timen, noe jeg syns er veldig lite.

Så ville kanskje vært feil for meg å betale over 100 i timen, men samtidig føler jeg også at de som passer barna mine skal ha ordentlig betalt. Man må jo også huske på at de ikke betaler skatt av barnepass.

Jeg tenker at vi nok ville betalt en høyere pris på dagtid enn kveld. Min erfaring er at det er ganske avslappende å være barnevakt på kvelden (om foreldrene har lagt barna, eller at de legges rett etter foreldrene har dratt). Da gjorde i hvert fall jeg lekser, så på tv og fikk ta hva jeg ville av mat. Ikke store forskjellen enn en vanlig kveld hjemme, med andre ord.

Jeg syns alt over 75 kr timen er en ok pris. Så betaler man selvfølgelig etter hva man har råd til. Jeg syns også det er viktig å skille på alder til barnevakten. Det gjør man i samfunnet ellers og det er god innlæring til arbeidslivet.

Så er det sykt vanskelig å si om man er misfornøyd med lønna. Spesielt om man virkelig vil ha jobben. Så det blir de voksnes ansvar å være rettferdig tenker jeg.

Når jeg satt barnevakt for nabobarna(er kanskje 7år siden da) så fikk jeg 100kr timen om det var for bare et par timer, og kanskje 500kr for en kveld fra 17-01. Men synes jo det er ganske bra betalt å få 100kr timen, så ville ikke gitt så mye selv :p
Ville kanskje laget en "fastpris" 200-250kr for 3 timer om barnevakten er ca 13-15 år. Mindre om de er yngre :)

Men kommer jo ann på hvor ofte det er snakk om :)
Tenker jo oftere og lengre tid jo mindre betalt i timen :)
Det virka litt ulogisk for meg... Hvorfor mindre for mer jobb?

Det virka litt ulogisk for meg... Hvorfor mindre for mer jobb?
Aner ikke :P har tenkt i ettertid at det er ulogisk jeg og :) men på den andre siden sover jo barna når du er barnevakt på kvelden så mindre arbeid. Og om det skulle være samme timelønn uavhengig av antall timer blir det jo fort grisedyrt å ha barnevakt en kveld, ellers må timelønna ned og da er det jo ikke så attraktivt å bare jobbe en time eller to :)

Back
Topp