Løk og amming..

Madde 82

Blir kjent med forumet
Jeg har merket meg at det fins løk i omtrent alt av maten til TORO og mye annen mat på butikken.. Rådvill når det kommer til middagen nå for tida jeg :/ .. kan jo nesten ikke spise noenting.
Har dere gjort noen erfaringer; reagerer barnet på "skjult" løk i matvarene eller bare den ferske?
 
For det første... Ikke bruk toro! Lag maten fra bunnen av, det er mye bedre og sunnere.
Ellers så merker jeg ikke å lille frøken reagerer på noe jeg spiser. Jeg har spist løk, kålrot, kokt kål, sjokolade, appelsinjuice og kola bl.a. og hun er like fornøyd hele tiden.

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app
 
Jeg råder deg også til å lage maten fra bunnen av, etter at jeg begynte med det for mange år siden, kan jeg ikke fordra sånne poser og pakker. Et tips er å planlegge hva du skal ha til middag, også forberede litt utover dagen når babyen sover, det pleier jeg å gjøre, for han våkner storsett når jeg er midt i middagen.

Jeg spiste rosenkål uten å tenke over det rett etter at han var født, og det skal jeg ikke gjøre igjen, for han prompa og skrek om hverandre i tillegg til at det lukta kål av han stakar.

Jeg spiser det meste, men er heller litt obs på mengen av ting :)
 
Så kan det være lurt å prøve å spise der som evt er í grenseland på formiddagen. Fordi hvis babyen reagerer på det da holder dere på med evt gråt og vondt på dagen men ikke natta....

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app
 
Tror ikke litt løk er noe problem?
 
Her har jeg funnet ut at løk/hvitløk som er langtids stekt eller kokt, som i fløtegratinerte poteter f.eks, ikke er moe problem:) men reagerer på noen ferdig produktet og rå løk

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp