Løfting

babysykigjen

September 2013 <3
Hva tenker dere om løfting nå som vi er nygravide? Jeg har en gutt på 3 år som av og til trenger å løftes, og så har jeg et yrke hvor det er mye løft.

jeg har en gutt på 2,5 år og her løfter jeg når jeg må.

<3 venter gull nr 2 sept 2013 <3

Vet ikke, får bare høre av alle på jobb om at jeg bør ikke løfte pga livmoren min, ei sa at jeg ikke skulle strekke meg heller...vet sannelig ikke jeg. Vil jo leve så normalt som mulig :)

Jeg spurte legen min om det sist, og det han da var at vi skal ikke anstrenge oss og løfte TYNGRE enn det kroppen er vant med. Men selvsagt kan vi prøve å løfte litt mer med knærne enn ryggen da. Men utover det, er det ikke farlig å løfte det vi løfter til vanlig. Eks. barn og sånn ;)

Sent from my HTC One X using BV Forum

Jeg driver med tung styrketrening. Pleier vanligvis å løfte mellom 60 til 120 kg i tunge styrkeøvelser av forskjellige varianter. Jeg har hatt mindre energi de første ukene, og har bare lyttet til kroppen og løftet ikke fullt så tunge vekter. I starten er spira så liten at fysiske anstrengelser ikke kan påvirke livmoren. Siden pulsen skyter i været når jeg løfter opp 120kg, har jeg unngått det løftet de siste ukene, og nøyd meg med 80kg. Jeg vet at flere av jentene på senteret mitt har trent tung styrke frem til termin,i moderert versjon. Jeg tror derfor vi trygt kan løfte storesøsken og handleposer så fremt vi ikke har bekkenløsning eller andre plager i bevegelsesapparatet.

Jeg har blitt fortalt det at når man blir gravid så glattes musklaturen i livmoren og tåler ikke så mye. Dette skjer ganske klapt. sånn at man skal være forsikitig allerede fra man får positiv test. MEN ja mange må jo løfte smårollinger og div annet i løpet av en dag, og man kan ikke unngå dette. Men en fin huskeregel er å knipe igjen i det man løfter, Tunge bæreposer og slikt må mannen ta, eller trill det bort til bilen og løft minst mulig på det. Jeg leste også en gang at inntil 17kg var greit, men det var nok bare synsing.

Jeg har tunge løft på jobb. Har gått fint med de andre to. Men kjenner jeg er mer bevisst hvordan jeg løfter når jeg er gravid. Pleier løfte eldstjenta over i sin seng hvis hun har ligget i våres. Hun veier 23 kg...

Har hørt man ikke skal løft slik at man overanstrenger seg, ikke løft mer enn du er vant til. Tror også kroppen sier fra om det blir for mye.
Jeg har ei på 15 mnd og en jobb og trening som inneholder løft og det er ikke til å unngå. :-)

Uff, skal man beskymre seg om sånt å?:( jeg som elsker å trene styrke og løfter på barna hele tiden på jobb? Moren min hadde spontanabort når hun var ung, i uke 6 og mener det var pga hun tok et løft på storebroren min. Håper virkelig at det er fordi det var noe galt med embrioet som gjør at man får SA, og ikke fordi man løfter:( må være litt mere forsiktig kjenner jeg:)

Jeg løfter sønnen min, men kjenner etter på kroppen. Tror ikke det er farlig å løfte, bare husk å løfte med beina, og ikke løft over evne.

Jeg løfter sønnen min, men kjenner etter på kroppen. Tror ikke det er farlig å løfte, bare husk å løfte med beina, og ikke løft over evne.

Helt enig, tror det kommer veldig ann på måten du løfter på og ;)

Sent from my HTC One X using BV Forum

Hvis jeg plutselig ikke skulle løftet datteren min heller, da hadde vi hatt et problem
eks....-Angelica, hopp opp på stellebordet så mamma får skiftet bleie hehehehe :P

Jeg bar på Angelica til den dagen Aron ble født (ja han døde jo, men det var nok ikk pga at jeg bærte på henne.

Jeg tenker også som dere, ikke ta hardere i enn det dere ville gjort til daglig. jeg valgte f.eks. å ikke kaste store vedsekker inn i bilen i dag når vi handlet, men jeg bærte varene... :)

Blir veldig mye synsing og meninger om dette. Man bør heller henvende seg til noen som faktisk kan dette. Fikk beskjed fra gynekologen min (spesialisert på svangerskap) at jeg ikke har noen restriksjoner på noe som helst, foruten om å ta ekstra vitaminer. Man skal leve som normalt :)
En annen ting er hva man faktisk klarer, og man må bare kjenne etter på kroppen på hva man tåler og ikke :)

Nei, jeg pleier å si: jeg er GRAVID, ikke INVALID ;)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Lever som normalt jeg. Trener, bærer sønnen min, bære varene fra bilen og inn. Om graviditeten min ender i SA tviler jeg på at det har noe med løfting/bæring, mer at naturen "rydder opp" selv... :)

Back
Topp