Løfting og annet:)

J87

Gift med forumet
Marslykke 2016
Junilykke2018
Hva vil det si å løfte tungt? Og gjelder dette helt fra begynnelsen av svangerskapet? Jobber i bhg på småbarnsavdeling med kun 2-3 åringer, og blir jo endel løft i og ut av vogner, samt bæring ellers i hverdagen o.l :) Noe jeg må tenke på, og evt når?

Jeg og jobber på småbarnsavdeling, har fått beskjed om å jobbe normalt m løft og bevegelser, men å kjenne på kroppens signaler.. Får man stikkinger så skulle man stoppe man skulle ikke tenke for mye før man kommer nærmere halvveis ..

Jeg og jobber på småbarnsavdeling, har fått beskjed om å jobbe normalt m løft og bevegelser, men å kjenne på kroppens signaler.. Får man stikkinger så skulle man stoppe man skulle ikke tenke for mye før man kommer nærmere halvveis ..
Takk for svar :)

Løft det kroppen er vant til, og det som ikke gjør vondt. De søte små på småbarn veier vel ikke så kjempemye. Men unngå tunge løft. Mye løfting over 20 kilo bør man vel unngå. Og det gjelder fra starten av.

Supert, da er det ikke noe å tenke på, ville bare høre:) Var på storbarnsavdeling I fjor, så er litt uvant med all løftingen. Begynner å bli store noen av disse 2.5 åringene:)

Har du et normalt svangerskap kan du kan løfte det du er vant med å løfte. Du kjenner om det går ikke lenger, hør på kroppen din :) Jeg jobber også på småbarnsavdeling og sist jeg gikk gravid stoppet dette med løft seg selv når bekkenet begynte å tulle.

Back
Topp