løfter ikke hodet

vevina

Forumet er livet
han løfter ikke hodet når han ligger på magen......
han er veldig sterk i nakken, fått høre det fra hs og lege, og han løfter hodet masse når han ligger på oss, og holder hodet sitt opp og kikker rundt.
men han hater å ligge på magen, og de få gangene jeg får han til å ligge sånn så løfter han ikke hodet sitt.

burde han ikke klare det nå?
hvordan er deres babyer til å ligge på magen?

Hun er veldig lat, men har blitt flink å øve nå. Legg han på stellebordet på magen og hold føttene nede, øvelse gjør mester:-)

hun løfter hodet litt.. kan akkuratt se øynene hvis du ligger foran henne.. og samme som deg på bryste våres er hun helt ekstremt på å løfte hode og nakke..

er det et kriterie på en 3mnd gammel baby, å løfte hudet?

Fikk beskjed på 3 mnd kontrollen å øve på det i hvertfall!

Nå får ikke jeg lest hva du skriver, men han her er veldig treg hvertfall. Legger jeg han på magen sutter han bare på hånda si eller begynner hyle, så bli lite trening

Et lite tips til dere som ikke får barna til og løfte hode er og kjøpe sånn
"rullende" speil. Det var reddningen for 4mnds kontrollen til mini.
Fikk kjeft for at han ikke kunne løfte hode på 3 mnds kontrollen.
Tok ikke mange dagene med speilet før han holdt det lengre og lengre  =)
Nå ligger han og leker litt på mage flere ganger om dagen.

someeone skrev:
Et lite tips til dere som ikke får barna til og løfte hode er og kjøpe sånn
"rullende" speil. Det var reddningen for 4mnds kontrollen til mini.
Fikk kjeft for at han ikke kunne løfte hode på 3 mnds kontrollen.
Tok ikke mange dagene med speilet før han holdt det lengre og lengre  =)
Nå ligger han og leker litt på mage flere ganger om dagen.

Hvor får du kjøpt det? har sett etter det, men ikke funnet det. 

og bytte side altså se først til høyere så til venstre men de ligger på magen er det å løfte hodet eller er det å holde hode stødig og se rett fram?

*unnskyld for at jeg kuttet tråden*

Nå får jeg ikke lest hovedinnlegget, men velger å svare likevel. Jeg vet ikke hva som er normalt, men frøkna her løfter hodet HELE tiden, her sliter jeg med å få henne til å ligge med hodet nede. Er redd hun skal få vondt eller varige men (om mulig) av det. Hun vil helst sitte og holde hodet oppe.

Får ikke opp det første innlegget men får ikke lillegutt til å ligge på magen,prøver hver dag men han blir så FLY FORBANNA at jeg holder det ikke ut,er litt bekymra for det. Han holder hodet opp når han blir bært da så håper det gir ham litt trening....Hjelper ikke å legge leker foran ham heller,han hater å ligge på magen

Nå ser heller ikke jeg første innlegget som flere andre. Men jeg fikk beskjed på helsestajonen at det var viktig å trene dem på å løfte hode. Man må jo ikke legge dem på golvet. Man kan jo f.eks legge dem på magen på beina dine. Sitt gjerne opp med beina slik at dem kommer litt i høyden. Så kan du jo få faren, vennine elr en annen til og prøve og underholde forfra. Fin måte om dem ikke liker det hvertfall :)

*Tirilsmamma* skrev:
*nuppe* stikk på brio på halden storsenter ;) kjøpte mitt der og jobber der så må jo sende deg ditt da :P koster 149,50

Da er det jeg som ikke har sett godt nok etter. hehe. Har sett etter det der, men fant det ikke. Men da skal jeg ta turen dit igjen :) takk for svar

Jeg ser ikke hovedinnlegget.
Men mini er veldig flink her. Kan ligge på gulvet og holde hodet opp og se på lekene forran ham i ca 30 min. Han elsker å ligge sånn.
Jeg har lagt han på gulvet fra dag en. Litt og litt om gangen.
På tre mnd kontrollen sa HS at han var like sterk i hodet som de forventer at en på 5 mnd er. Så jeg er veldig glad for detemoticon

Hehe,,,Ser heller ikke hovedinnlegget, men regner med at du lurer på om andre løfter eller ikke vil løfte hodet...

Mine erfaringer er:

Casper: Han HATA å ligge på magen. Hyla som en stukken gris omtrent...

Mathilda: Hun gikk det bedre å legge på magen.Var ikke helt begeistret for det, men kjøpte sånn speil med hjul og det gjorde susen...Er litt sånn; åå se på søte pene meg...emoticon

Sara: Hun har faktisk løftet hode siden hun var en uke gammel (kødder ikke assa) og hun har ikke problemer med å ligge på magen, men hun sier i fra når det er nok...Hun har også tippet fra mage til rygg 2 ganger...(er nok mer ubevisst der gitt)

Men det er så individuelt disse på disse små...Det at de ligger på magen er for å styrke nakken og ryggen (om jeg ikke tar veldig feil her...) Med Sara så la jeg henne på magen på stellebordet og satte meg sånn at hun så meg...

Tips er å kjøpe sånn speil og legge deg på magen foran gullet ditt...

Lillegutt her likte heller ikke å ligge på gulvet på magen i starten, men han likte veldig godt å ligge på magen oppå brystet til meg eller mannen. Begynte å legge han litt på magen i sofan og på gulvet da han var rundt en måned gammel og det har tatt lang tid å venne han til at det er greit. I statren lå han bare noen sekunder før han begynte å protestere, nå ligger han leeenge mens han holder hodet og kikker rundt seg. Han ruller ofte rundt når han begynner å bli lei, eller så begynner han å sutre fordi han prøver å åle seg fremover men ikke får det helt til...

Godt tips det med speil eller å legge deg selv på magen fremfor. 

teit at innlegget ble borte, ser det ikke selv heller, men lurer åp hva deres babyer gjør.
han liker nemlig ikke å ligge på magen, så fort eg legger han ned blir det hyl.
han er veldig sterk i nakken, løftet hodet selv da han lå på brystet mit rett etter fødselen.
men han løfter det ikke når han ligger på gulvet.

prøvd litt forskjellig, men nå i går virket det plutselig som at det var litt greiere å ligge på magen, så vi får se......:)

Tror nok det er vewldig forskjellig fra baby til baby.. vanskelig når de ikke vil! Her har hun løftet på hodet fra hun var 1 uke gammel.. Så nå løfter hun det helt opp slik at hun ser rett fram og ruller til og med over på ryggen flere ganger om dagen! Men er nok mye for at hun mister balansen eller noe.. med jeg har en sånn turbo jenta da.. hun er helt vill!! Vis hun ligger på beina mine løfter hun seg helt opp til sittende stilling, det har hun gjort i 1 mnd nå! Og idag løftet hun seg faktisk helt opp til stående stilling ved å holde meg i hendene!! Men det får hun ikk elov til da!

Hun er veldig sterk i ryggen sin.. løfter hodet godt opp når hun ligger på magen og syns det bare er gøy.. hun snur seg rundt på magen igjen hele tiden også, så jeg må holde hun igjen for at hun ikke skal rulle rundt hele tiden (når vi øver på mageleie altså)

storesøster var veldig svak der, og orket ikke løftet hodet på samme måte før hun var 4 mnd..så de er veldig forskjellig disse små...

*Nuppe* skrev:
*Tirilsmamma* skrev:
*nuppe* stikk på brio på halden storsenter ;) kjøpte mitt der og jobber der så må jo sende deg ditt da :P koster 149,50

Da er det jeg som ikke har sett godt nok etter. hehe. Har sett etter det der, men fant det ikke. Men da skal jeg ta turen dit igjen :) takk for svar

kan jo hende at det er utsolgt da :P men vet at vi pleier å ha det.. så er bareå be dem om å evnt bestille det inn

Back
Topp