Løfte tungt?

Cameleon

Gift med forumet
Hvordan er egentlig dette med å løfte tungt?

legen min sa det ikke var problematisk, men leser jo så mye annet!
Hva mener du?

Svangerskap er jo ingen sykdom, og man skulle tro man kunne oppføre seg "normalt"?
Men vil jo absolutt ikke gjøre noe jeg ikke bør gjøre.. Med 2 SA bak meg, vil jeg heller være litt forsiktig enn litt for tøff! [8D]

Vi holder på å bygge hus, med alt det osm hører med, tunge løft og pakking av flytteesker blir dagligdag kost om ettpar uker.

Bør jeg la mannen ta det aller "tøffeste" eller ville dere bare kjørt på, som før? [:D]

Ville latt mannen tatt det tyngst kansje, for å være på den sikre siden?[:)] Men litt må vel være lov til å løfte, jeg har jo en liten klump på 11kg som jeg bærer rundt på hele dagene, og tenker ikke at det er noe skadelig akkurat, og legen min sier at er man vandt til å løfte så er det bare til å fortsette, men man skal ikke løfte mere en man til daglig gjør[:)]

Man er gravid, ikke syk.... [:)] Tenk på hvordan folk jobbet før i tiden???!!!!!!

I mitt forrige svangerskap tok jeg vel ikke hensyn til "noen ting" av slik. Jeg var jo ikke syk! Og et par dager før fødselen SATT jeg i garasjen og stablet ved... [8D] Da fikk jeg kjeft av mannen min, ja... Var kanskje litt drøyt akkurat dèt da... Men måtte jo få veden på plass, jo! Kanskje ikke så rart at Vetle kom 15 dager før tiden.. [8D]

Tror det viktigste er å bruke riktig løfteteknikk, jeg.

Jeg tenker litt på det, og prøver å unngå de tungeste løftene.. Men med ei jente på 1.5 år blir det litt løfting. [:)]

Prøver å løfte på riktig måte, bruke bena mest liksom.. Men jeg kjenner det godt på kroppen når jeg må sette meg ned litt. Så jeg prøver å være flink til å lytte til kroppen.. [:)]

ungå veldig tunge løft og ikke løft mer en du er vandt til. Prøv å kjenn litt på kroppen. Hvis du selv synes noe er for tungt, la det heller stå

Back
Topp