Løfte tungt?

xoxojallagirl

Glad i forumet
Himmelbarn
Sensommerbarna 2019
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg er den typen som freaker ut om alt når jeg er gravid... og nå i sta måtte jeg løfte hunden min på 17 kg. Tror dere dette kan føre til spontanabort feks? Har prøvd å google litt, men det kommer liksom opp litt forskjellig. Derfor tenkte jeg å høre hva dere tenker om saken, og om noen har erfaring eller oppmuntrende ord så jeg kan slappe av litt :D

Kroppen har bare godt av å trene, også som gravid. Bare bruk riktig teknikk, Under forrige svangerskap trente jeg ganske tung styrketrening til jeg var 7 mnd på vei, da sa bekkenet stopp. Var ikke noe problem å ta 60 kg+ i markløft så lenge man løfter riktig, og kroppen er vant til det.

Der tenker jeg det er veldig individuelt hva man tåler, jeg for eksempel løfter mye tungt på jobb, og er vant til det, men jeg må høre etter hva kroppen sier :rolleyes:

Jeg løfter sønnen på 13 kilo. Jeg løfter på han hver dag, og passer på hvordan jeg løfter. Tenker at det er innafor for min del. Men dersom jeg hadde hatt mange SA tidligere hadde jeg nok vært litt forsiktig :)

Jeg løftet hunden min på 31 kg over litt glasskår for ca 1 mnd siden, ingen korrekt løftestil, bare om å gjøre å få han bort fra alt glasset. Og det gikk helt fint :) Så det går nok veldig bra! Kroppen er laget for å tåle litt, selv under en graviditet :)

Jeg tenker vi skal fortsette å leve som normalt. Å løfte hunden din er sikkert normalt for deg, så da er nok det helt greit :)

Du kan sikkert få mye god info fra podcaster om trening om du bekymrer deg for løfting, aktivitet osv.

Back
Topp