Løfte tungt?

Krembollen

Forelsket i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg inbiller meg at gravide ikke skal løfte tungt, men fra når gjelder det? Det er vel mer når magen har vokst og slikt eller gjelder det nå også?

Vi har kjøpt oss ny sofa og samboer vil kanskje trenge litt hjelp til å løfte den inn? Den er flatpakket, så det er 3 pakker på tilsammen 114 kilo. Blir det for mye å hjelpe med?

Dette lurer jeg også litt på, vi skal begynne p flytte idag, men tror sambo må ta den værste jobben [emoji87]

Jeg løfter mye tungt på jobb . De sier jo at så lenge du føler det er greit kan du bare løfte . Sier kroppen NEI, må du ta mer hensyn .

Handler littom hva man e vandt til. Å æ har fått beskjed om litt vekt e greit men trengt ikke å bær flyttelass. Så hær tar mannen de tunge løftan.

Som rosedama skriver tror jeg det spørs litt hva man er vandt med. Man merker vel fort på kroppen hva den tåler og ikke. Jeg fikk høre fra jordmor at om det er så tungt at du må holde pusten for å løfte så er det for tungt, men ellers skal det litt til før det er skadelig så lenge man ikke har andre plager som bekken osv. Til og fra barnehagen hender det at jeg må bære både han på 8 måneder og 2,5 åringen (hvis han slår seg vrang) å det er jo fort 25 kg kanskje. Ikke noe problem det. :)

Back
Topp