Løfte tungt..?

Plink

Glad i forumet
Når i graviditeten er det viktig å ikke ta for tunge løft?
Er det gjennom hele graviditeten eller helst mot slutten man må være forsiktig?..

Leste det var i begynnelsen og slutten.

Trodde også de var i de 3 første mnd. Nå er det jo også litt i tankene med hvor mye en har løftet før graviditeten også. Jeg har alltid løftet tungt på jobben, men tok ekstra hensyn de 3 første og det gjør jeg vell egentlig nå også :)

Legen sa til meg at man helst ikke ska løfte tungt i 1. og 3. trimester..

Jeg fikk beskjed i 1.svangerskap at tunge løft betydde løft hvor man virkelig måtte slite og som gjorde vondt- alt innenfor komfortgrensa er ok...så jeg løfter det jeg vil:-)

man må bare kjenne på sine egne begrensinger mener jeg;) forrige gang jeg var ggravid prøvde jeg å løfte tungt på jobb, men enndte opp med fosterstilling på sofaen resten av kvelden,bekkenvooondt!! så da fant jeg en middelvei å reduserte løfting/bæring/draing av tunge ting.. :)

hmm oi ikke bra!! løfta litt nettopp på trening, men tenker å at så lenge man er innafor komforsonen så er det greit.. maxer ikke tar bare det jeg vet jeg klarer..

Her er jeg forsiktig med tunge løft ettersom jeg har hatt bekkenløsning med de to første.
Tunge løft etter fødselen skal også unngås, løftet eldstemann i bhg og var på butikken å handlet 3-4 dager etter fødselen sist og det endte med en forferdelig bekkenløsning :/

Back
Topp