Miriamsmams
Glad i forumet
Gravide skal ikke løfte tungt. Jeg jobber i eldreomsorgen og tenker masse på hva jeg drar og løfter i, Selv merker jeg når je ghar fatt for hardt i, da spenner hele magen seg en stund etterpå. Hvor går grensen din?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Trenerenminmener at det kun er de 3 første mnd som er ''kritiske''for tunge løft.januarbaby12 skrev:
Hun mener videre at etter de 3 mnd, så kan man begynne å løfte/trene som normalt igjen.
Jeg har også mange tanker rundt dette. Jeg jobber i ambulansen og har mange tunge løft. Men har merket at om jeg løfter riktig (ergonomisk) går det bra men om jeg er litt uforsiktig kjenner jeg det godt i magen. Bruker å fortelle den jeg er på vakt med at jeg er gravid og da prøver vi så best vi kan å løfte sammen slik at det blir bedre for meg. Noen ganger lar det seg ikke gjøre men da må jeg bare bite tennene sammen. (hjemme får jeg ikke bære en matvarepose ut fra butikken til bilen engang:P )kresstina skrev: