løfte tungt som gravid???

MiniTini

Betatt av forumet
heisann alle sammen.
håper noen kan hjelpe meg litt her.
først må jeg si at jeg er bare 5uker på vei, og venter barn i november (veldig tidlig enda).
jeg jobber i en veldig fysisk krevende jobb hvor jeg løfter tungt hver dag (fliser, mørtel osv) og som regel overgår dette 20kg på løft.

lurer derfor på hvor mye man anbefales å løfte, og om det er farlig så tidlig i svangerskapet?

Jeg jobber i malingsbutikk, og løftet tuuuunge malingsspann frem til uke 21-22...

IKKE å anbefale[:@][:'(]

Jeg jobber med tunge pasienter. Løftet og jobbet helt som før med begge helt til 5uker før fødsel. Da rakk jeg ikke frem til de mer [:D].
Leste på en nettside fra en lege. Han sa det skal myyyyyyye til før man mister. Mister man er det somregel grunnet feil på fosteret.

mener det er ca 10kg som er anbefalt men det er jeg ikke sikker på

Om man løfter rett og vet hvordan man løfter rett, så er det ingen problem. [;)]

ok.. leste bare at det anbefales å ikke løfte tyngre enn 10-15kg om gangen, og max 1000 kg pr dag.
det er det jeg løfter på kanskje bare ett par timer..
men er godt å hørre det skal mye til.. da løfter jeg til jeg kjenner d blir for tungt.

ORIGINAL: november barn09

ok.. leste bare at det anbefales å ikke løfte tyngre enn 10-15kg om gangen, og max 1000 kg pr dag.
det er det jeg løfter på kanskje bare ett par timer..
men er godt å hørre det skal mye til.. da løfter jeg til jeg kjenner d blir for tungt.

Om du er vant til løft er det også enda bedre. Går så bra så. Merker om det ikke gjør det. Men bruk vanlige løftetekninkker som du gjorde før og om du har hjelpemiddler bruk det.

Back
Topp