Løfte overkroppen i mageleie

MammatilE

Glad i forumet
Hvor godt klarer de små å løfte overkroppen i mageleie? Ser at andre er så flinke, imens frøkna mi bare løfter litt og klarer ikke holde så lenge. Holder hode godt oppe da :-)

Bv forum appen ♡

Mini ligger ikke så alt for lenge på magen av gangen han heller så han øver litt og litt hver dag. Heldigvis så ser vi at det blir mer og mer morro for han og ikke bare slit :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Min ligger ganske høyt med overkroppen. Hun er kjempesterk ! Hun legger bare hodet ned når hun er møkk lei og begynner å grine:D

Han her holder det bare opp en liten stund. Han synes det er mer morro å ligge ned å sutte på armen:p

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Kommer litt ann på. Av og til holder ho hodet oppe ganske lenge, når ho oppdager TV'n f.eks ;) men oftest gir ho seg ganske kjapt syns jeg. Prøver å lære ho at det er lettere når hun støtter godt med armene, og ikkje lar de ligge strakt ut bakover :p

Gutten vår ligger mye på magen, og synes at det er moro. Overkroppen kommer godt opp, og han er kjempefornøyd. Tok litt tid og mye trening å komme dit.

Jenta vår løfta hodet allerede første levedøgnet og har vært flittig på å gjøre det siden. Hun har også virkelig hata å ligge på rygg, så hun har omtrent bare ligget på mage siden hun ble født (under konstant overvåking døgnet rundt..) og trent masse på å løfte hodet og overkroppen. Allerede når hun var 1 måned gammel løfta hun også overkroppen ganske mye. På grunn av dette ble hun en del sterkere i musklene bak enn de fremme og måtte trene en del med henne når hun var 2-3 mnd. Gikk seg veldig lett til :)
Hun ligger med både hode og overkropp høyt oppe og relativt lenge av gangen, og har tild gode av å bli sur av å ligge sånn og har gjort det i 3-4 mnd allerede. Er nå snart 5 mnd.
Har slitt mer med å få henne til å ligge på ryggen. De første mnd tok det ikke mange minuttene på ryggen før hun begynte å grine ganske intenst og utrøstelig - det er først siste 1,5 mnd at hun har begynt å godta å ligge litt på ryggen for å se litt. Her må det trenes på å ligge på rygg.
Selv vippestolen og vogna er et problem og har vært det helt fra starten.

Hu klarer å løfte hodet ganske høyt, når hu vil.. :p Ikke no særlig mage-jente jeg har. Blir fort lei og sint, og legger seg ned og blir grinete :p

Back
Topp