Løfte hodet

MamaJane

Betatt av forumet
Heisann, 

Har en gutt på 3 måneder, som IKKE liker å ligge på magen. Han klarer ikke å holde hodet opp. Klarer å snu fra den ene siden til den andre - men ligger for det meste bare å sutter på fingrene eller på underlaget hvis han legges på magen. 

Så vanskelig å få ham til å trene på å løfte hodet. Har fått noen øvelser av fysioterapaut nå, så håper på at det ikke tar alt for lang tid før han klarer det. 

Andre??

Er nok bare å fortsett med treningen, det er sikkert flere som opplever det samme.

Lillemor løftet hode rett etter fødselen, så hun er nesten litt for sterk..  men hun er heller ikke glad i å ligge på mage, går bare litt tid å sutrer hun å..

Min liker heller ikke å ligge på magen, han blir tungpustet, sutrete og ruller seg bare over på siden. Har fått mange andre øvelser og tror han er veldig sterk, blir bare spennende å se hvordan det blir med krabbing og sånn etterhvert...

Hvilke øvelser gjør dere? Mi vil heller ikke ligge på magen. Med en gang jeg legger hun på magen er det full hyling og hun legger seg med hodet ned i teppet. 

Godt tips for dere kan være å sette deg i sofaen lent bakover med babyen liggende på mage på brystet/magen din. Da kan du synge eller prate til barne så retter han fokus til deg å må jobbe med nakken :-)

Et tips! Storesøster her i hus hatet å ligge på magen, men plutselig begynte hun å like det over natta! Løsningen var et sånt rullende speil. Jeg satte det foran henne på stellebordet og hun strakk seg opp av all sin kraft for å beundre seg selv. ;) Etter dette hadde hun ingen problemer med å ligge på magen.

Et sånt speil jeg mener:

Lillegutt er heller ikke så glad i å ligge på magen over lengre tid, men hvis jeg bare passer på å legge ham slik på rett tidspunkt så kan han ligge en stund. Dvs når han er uthvilt og mett, (men ikke for mett). Han er sterk i nakken, men får ikke hodet kjempehøyt opp enda. Han har jo et ganske tungt hode å streve med, sværingen min. ;)

Her hjelper det hvis jeg bygger opp litt under brystet til mini, enten med et lite teppe eller en pute. Det er fortsatt tungt å løfte hodet, men ikke verre enn at hun kna holde det en stund oppe. Så legger jeg en spennende leke foran henne som hun kan kikke på :) Hun må også være mett og fornøyd ellers er det bare å glemme.

Enig med de over her, i tillegg kan man holde de på fanget/i armene med hodet vendt nedover, da er det som regel morsommere å løfte hodet  

Takk for mange svar :) 

Vi har fått en øvelse hvor jeg bruker en slik stor treningsball, pilatesball? Legger ham på magen på den og begynner langt bak og ruller sakte framover.. da blir det tyngre for ham etterhvert, Ellers rådet helsesøster til å legge ham over knærne eller i sofaen.

Han har blitt litt flinkere nå.. så må nok bare øve.

Noen som vet hvor de selger sånn speil? Har spurt på flere lekebutikker.. 

Back
Topp