Løfte hodet i mageleie

Babyboydes14

Flørter med forumet
Desemberskattene 2014
Jeg lurer bare på om deres babyer løfter hodet sitt i mageleie? Min er 9 uker å klarer ikke det enda.. Han klarer snu hodet fra den ene sida til den andre sida osv.. Hvordan trente dere babyen får å få den til å løfte hodet opp? Råd mottas med takk:)
 
Min slitter med å løfte hode i mageleie... Er to mnd, legger ham en del på magen når han er glad for å trene...
 
Min begynte å løfte hode allerede rett etter fødsel, da han ble lagt på bryste mitt. Har begynt å legge han på magen litt i baby gymmen, siden det er litt tyngere enn å ha han på magen på bryste :)

Anbefaler å legge han på bryste ditt mens du sitter godt bakoverlent. Ha på kanskje noe lys bak deg eller noe som vekker interesse :)
 
Syns min kar har løftet hodet helt siden fødsel. Men han løfter hode høyt opp nå og kan ligge slik i noen min før han må hvile. Han løfter også hele overkroppen sin når han delvis sitter i armene mine.. Han er snart 10 uker. Har han endel på lekematta og holder en leke eller noe sånt, slik at han ser opp på den.
 
Åja...legg deg på mage sammen med babyen og helst ha en leke som lager lyd
 
Min har løftet hodet siden han ble født.
Du kan legge deg flatt med baby oppå deg, slik at han ser deg selv om han ikke løfter hodet så veldig, evt legge han på magen på stellebordet og bøye deg ned så du kommer i samme høyde. Når han blir litt sterkere kan du legge deg ned foran ham på gulvet. Kontakt- og nakketrening på samme tid :)
 
Min har alltid vært sterk og han løftet hodet masse og nokså lenge siden fødselen. Da han var 6 uker klarte han å løfte hodet lenge mens jeg holdt ham. Men legger meg ned sammen med ham og så holder jeg en leke som lager lyd litt oppe sånn at han løfter hodet og ser på den. Trener litt hver dag. Blir sterkere og sterkere. Men alle utvikler seg forskjellig, noen får til å løfte hodet tidlig, andre bruker mer tid :) bare å trene så blir han sterkere :)
 
Min på 9 uker har også løftet hodet fra begynnelsen, men han klarer ikke løfte seg opp på albuene
Jeg legger han masse på magen, han sover sånn på dagtid
 
Her har han kunnet deg omtrent siden fødsel, men vi trener hver dag. Ligger på lekematta og ser på meg, hver gang vi har skiftet bleie legger jeg han på magen og når vi sitter i sofaen ligger han på brystet mitt. Legger han også ofte langt opp på skulderen slik at han må jobbe med å holde hodet oppe. Vi har sofaen inntil vinduet så mens jeg ser på tv, ligger han på skulderen og ser på fuglene og alt som skjer utenfor :p
 
Min gjorde det alt som nyfødt! Løftet til og med brystkassa litt. Men han er vist en veldig sterk baby :)
 
T.O har vært kjempe sterk fra fødsel av.
Så når han ligger på magen så løfter han hode konstant. Helt til vi løfter han opp igjen.
:)
 
Min er 7 uker og klarer seg heller dårlig. Løfter hodet litt, men ikke så masse. Og han HATER å øve på det :p

Det blir SKIKKELIG dårlig stemning :-D haha
 
Jenta vår løfter hodet i noen sekunder når hun ligger på magen (2mnd.), men har blitt mye flinkere til å løfte hodet når jeg holder henne. Øver 5 min tilsammen hver dag da hun heller ikke liker å ligge på magen.
 
Min har løftet hodet etter fødsel omtrent og han er ekstremt sterk i hodet ellers, blitt veldig sterk i hodet nå og holder det lenge oppe i mageleie. Ser også ut som han har lyst til å krabbe når han ligger på magen, han er også veldig sterk i beina sine :)) begynt å smile masse i våken tilstand og ler i søvne.. Moro å se utvikling :)
 
Min har løftet hodet etter fødsel omtrent og han er ekstremt sterk i hodet ellers, blitt veldig sterk i hodet nå og holder det lenge oppe i mageleie. Ser også ut som han har lyst til å krabbe når han ligger på magen, han er også veldig sterk i beina sine :)) begynt å smile masse i våken tilstand og ler i søvne.. Moro å se utvikling :)

Han er forresten 11 uker :)
 
Her klarer han det enda ikke:-/ 3mnd i dag. Han klarer det bår han ligger skrått på brystet mitt. Men på gulvet ligger han bare å smatter på hendene eller blir kjempe sur..
 
Back
Topp