Løfte, gjøre ikke gjøre??

Håpetpåenhjerteknuser

Forelsket i forumet
Ja, nå er det så lenge siden jeg var gravid sist så husker ikke helt det der.. Men hvor tungt kan man løfte uten at det er fare for å miste? Og hvilke stillinger bør man ikke gjøre eks henda over hode osv.. Jeg holder på å pusse opp hus, og da blir det gjerne litt tungt arbeid.. Husker å ta pauser men er redd jeg skal gjøre noe som kan fremprovosere en abort..
 
Grunnen til at man helst ikke skal løfte tungt er så mammaen ikke skal få vondt :) Har du bekkenløsning o.l framprovoserer du det. Mange løfter vekter mens de er gravide og kan trene ut hele svangerskapet.

Fant en lege som sa (om løfting):
Nei det er ikke farlig! Generelt kan jeg si at et normalt svangerskap tåler nesten hva som helst, mens en ikke-levedyktig graviditet vanskelig kan reddes, uansett tiltak.

Dr. Peer Høvik, gynekolog
 
Grunnen til at man helst ikke skal løfte tungt er så mammaen ikke skal få vondt :) Har du bekkenløsning o.l framprovoserer du det. Mange løfter vekter mens de er gravide og kan trene ut hele svangerskapet.

Fant en lege som sa (om løfting):
Nei det er ikke farlig! Generelt kan jeg si at et normalt svangerskap tåler nesten hva som helst, mens en ikke-levedyktig graviditet vanskelig kan reddes, uansett tiltak.

Dr. Peer Høvik, gynekolog
Betryggende ;) for når jeg først setter i gang så gjør jeg alt :p nå er jeg akkurat ferdig å gipse hele rommet til frøkna, å var da jeg kom på at de platene er litt tung alene ;) men ikke vondt noen steder å prøver å løfte så riktig som jeg kan.. Så går nok bra håper jeg ;)
 
Ja, bare fokuser på det med å løfte riktig - jeg gikk på en megasmell sist gang og endte opp med vondt bekken før uke 10 :p

Flink du er! Synes gipsplatene er skikkelig badass tunge! :D
 
Ja, bare fokuser på det med å løfte riktig - jeg gikk på en megasmell sist gang og endte opp med vondt bekken før uke 10 :p

Flink du er! Synes gipsplatene er skikkelig badass tunge! :D
Takk :)

De er egentlig ikke tunge, men de er uhåndterlig alene så da føles de så vanvittig tunge ut! Men nå er de på plass å første strøk sparkel er på! Bare tre soverom til i huset som må rives å bygges opp igjen :) men er jo gøy ;)
 
Jeg er i 7 uke, og løfter som bare det i styrketrening/crossfit. Tenker det går bra så lenge det ikke gjør vondt noe sted?
 
Back
Topp