Løfte for tungt

dollygirl

Glad i forumet
hvor mye kan vi løfte? er det en regel om det??

Jeg veit faktisk ikke helt...
Men sånn for meg selv så tenker jeg som så at jeg har nødt til å kunne løfte min egen sønn som veier over 12 kg. Det blir umulig for meg å unngå det.
Men jeg lar være å løfte kjempetunge vedsekker, store tunge ting sånn som møbler +++.

Jeg tenker på damene før i tida som fikk oppimot 6-8 barn, og jobbet ute og sleit dagen lang med minstemann på ryggen. De greide seg helt fint uten problemer.
Jeg sier ikke at vi skal gjøre det samme, men jeg tror vi idag bekymrer oss veldig mye ;)

Men uansett, man bør ikke løfte for tungt..gravid eller ei

ja samme tenker jeg, Kevin veier 13 kg nå og han er jeg nødt til og løfte iblandt! ja dem greide seg utmerket så vi gjør nok det vi og

Så vidt jeg vet er det slik at du skal løfte slik du pleier - så hvis du pleier å bære på barnet ditt, går det greit. Men du skal ikke begynne å løfte TYNGRE enn vanlig, og du skal gi deg om det er ubehagelig. :)

Fjärild skrev:
Så vidt jeg vet er det slik at du skal løfte slik du pleier - så hvis du pleier å bære på barnet ditt, går det greit. Men du skal ikke begynne å løfte TYNGRE enn vanlig, og du skal gi deg om det er ubehagelig. :)

Sign :)

Er kroppen vant til tunge løft er det ikke noe problem. Men man skal ikke begynne å løfte vekter på 30-40 kg når man er gravid, dersom man ikke har gjort det før! ;)

Jeg holder på med hest, og jeg løfter både høybunter (18-19 kg) og kraftforsekker (25 kg) uten at det har påvirket meg hittil Men nå er jo kroppen min vant med disse løftene. Ville aldri ha løfta så tungt om jeg ikke hadde gjort dette hver dag i de 10 foregående årene! :P

Er samme greia med all fysisk aktivitet :) 

Man kan gjøre som man pleier, men man skal ikke begynne å trene hardt med mindre man er vant med det. Om man aldri har trent før, kan man begynne med mosjonering og bygge seg VELDIG sakte opp, da - men man skal ikke begynne rett på noe som helst som kroppen ikke er vant med. :)

Back
Topp