Løfte eldre søsken under graviditeten

M-40229578

Flørter med forumet
Hva gjør dere som har barn fra før når det gjelder å løfte søsken?
Jeg var svært forsiktig med å løfte noe som helst i første svangerskap, nå er det litt mer utfordrende med en 1-åring hjemme.
Bør man begrense løftingen? Er det noe å bekymre seg for?
 
Selvfølgelig ikke. Hvorfor skulle det være farlig å løfte ungen sin?
 
  • Liker
Reactions: -.-
Jeg løfter min treåring. Han går selvfølgelig mest selv, men det hender han må bæres (feks sovende fra bilen og inn nå i kveld), og det har jeg aldri tenkt at er problematisk. Jeg bar eldstemann da jeg var gravid sist.
 
Hadde problemer med bekkenet, så eldste, da 1,5 år måtte gjøre alt selv, jeg hadde ikke mulighet. Veldig slitsomt å ikke ha mulighet til å løfte, så enkelte ting tok jo mye lengre tid men storesøster ble veldig selvstendig og klatret lett opp i bilstol, på stellebord, i sykkelsete og på kjøkkenbenken selv. Løp til pappaen om hun måtte ha bærekos Så det går, men er upraktisk. Hadde jeg ikke hatt problemer med bekkenet hadde jeg nok ikke tenkt på løfting som et problem.
 
Hva gjør dere som har barn fra før når det gjelder å løfte søsken?
Jeg var svært forsiktig med å løfte noe som helst i første svangerskap, nå er det litt mer utfordrende med en 1-åring hjemme.
Bør man begrense løftingen? Er det noe å bekymre seg for?
Løfter alt kropp og rygg tåler. Myte at man ikke kan løfte.
 
Mhm, gammel myte. Bær i vei med god samvittighet
 
Jeg løfter lett 100+ kg i markløft. Det har jeg ingen planer om å stoppe med heller. Løftet tunge vekter til dagen før fødsel i forrige svangerskap. Så sønnen på nesten 2 år er ikke akkurat noe problem;) Helt trygt å løfte når man er gravid, kroppen er ment til å brukes, gravid eller ei
 
  • Liker
Reactions: -.-
Jeg har også et barn på 1 år, har tenkt på det samme! Lest litt rundt og det skal visst ikke ha noe å si, er mer det at en skal prøve å unngå å løfte ting en ikke er vant til :) Men på jobb prøver jeg å unngå å løfte på pasienter
 
Så fremt kroppen holder i svangerskapet skal storebror løftes så lenge han vil :Heartblue
 
Takk for svar alle sammen setter stor pris på det! Da fortsetter jeg å løfte uten dårlig samvittighet!
 
Back
Topp