lærling..

MLS

Glad i forumet
Jeg jobb er som lærling og skulle vært ferdig nå til sommeren,men går jo ut i permisjon 3 uker før termin som er 26 mai. noen som har vært er i samme situasjon og aner noe om hordan det blir med lønn ol?

hei hei! er i samme situasjon som deg. skulle vært ferdig med lærlinge tiden i juni i år. har fått frem skyndet fagprøven til i mars siden jeg har termin i beg av mai. da kan du enten få støtte fra lånekassen, meg jeg har vært så heldig og avtalt med arbeidsgiver at jeg har sagt opp stipendet mitt og heller gått opp til vanlig lønn. slik at hvis jeg ikke får tatt fagprøven av en annen grunn, så får jeg mest mulig i fødselspenger. hva er du læling i?

er lærling i barne og ungdomsarbeider faget, så er jo ansatt i kommunen.. har søkt om å få ta fagprøva tidligere,men venter på svar da. men om det ikke går er det jo en mulighet og gjøre det i august også vel? så kan far være hjemme den mnd..
men håper jo jeg får lønninga under permisjonen da, har jo vært i arbeid i nesten to år når babyen kommer så burde jo ha rett på det får jeg håpe[;)]
og du er lærling i da? noe dårlig timing,kunne ikke venta en måneds tid[:D]

Back
Topp