Lærerferie og permisjon. Hjelp!

Lilleludde

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Hei. Jeg sliter litt med denne permisjonssøknaden.
Jeg jobber som lærer og har jo derfor ikke helt egenbestemt ferie/avspassering, den tas jo uansett i juli, aug. Terminen min er 12. aug, som vil si at permisjonen min starter 22. juli. Da har jeg jo egentlig ferie/avspassering..
Jeg ser jo at jeg kan ta ferien min på et senere tidspunkt (4 uker +1 dag), men lurer litt på hvordan det blir med utbetalingen da.
Jeg vil jo få feriepengene mine utbetalt nå i sommer, men hva gjør jeg dersom jeg skal ta ferien i februar? Hva får jeg da utbetalt etter februar når jeg hverken var i jobb eller permisjon.

Samboeren min mener en ting, mens jeg mener noe annet og det krangles høylytt om temaet. Noen som er eller har vært i lignende situasjon og har noen tips eller råd?

Jeg har også lærerferie og starter perm samme dag som deg. Jeg satt opp ferie i mars(tror jeg det var) og tenker jeg bare må legge vekk av feriepengene som kommer nå... :)

Jeg har også lærerferie og starter perm samme dag som deg. Jeg satt opp ferie i mars(tror jeg det var) og tenker jeg bare må legge vekk av feriepengene som kommer nå... :)

Ja, det er slik jeg også tenker. Men er det bare det man har den måneden man tar ferien da, eller får man noe resterende utbetalt?

Snakket med alle nesten i dag og fant ut av det. Problemet er nå at fra 1. juli til 22. Juli har jeg jo ferie som jeg MÅ bruke, (går jo ikke an å være på jobb). Dvs, at jeg kun har 2 uker å ta ut senere i permisjonen. Dette jeg frykter, med at man mister de ukene som kalles avsapassering

Snakket med alle nesten i dag og fant ut av det. Problemet er nå at fra 1. juli til 22. Juli har jeg jo ferie som jeg MÅ bruke, (går jo ikke an å være på jobb). Dvs, at jeg kun har 2 uker å ta ut senere i permisjonen. Dette jeg frykter, med at man mister de ukene som kalles avsapassering