Lærerferie og permisjon. Hjelp!

Lilleludde

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Hei. Jeg sliter litt med denne permisjonssøknaden.
Jeg jobber som lærer og har jo derfor ikke helt egenbestemt ferie/avspassering, den tas jo uansett i juli, aug. Terminen min er 12. aug, som vil si at permisjonen min starter 22. juli. Da har jeg jo egentlig ferie/avspassering..
Jeg ser jo at jeg kan ta ferien min på et senere tidspunkt (4 uker +1 dag), men lurer litt på hvordan det blir med utbetalingen da.
Jeg vil jo få feriepengene mine utbetalt nå i sommer, men hva gjør jeg dersom jeg skal ta ferien i februar? Hva får jeg da utbetalt etter februar når jeg hverken var i jobb eller permisjon.

Samboeren min mener en ting, mens jeg mener noe annet og det krangles høylytt om temaet. Noen som er eller har vært i lignende situasjon og har noen tips eller råd?

Jeg har også lærerferie og starter perm samme dag som deg. Jeg satt opp ferie i mars(tror jeg det var) og tenker jeg bare må legge vekk av feriepengene som kommer nå... :)

Jeg har også lærerferie og starter perm samme dag som deg. Jeg satt opp ferie i mars(tror jeg det var) og tenker jeg bare må legge vekk av feriepengene som kommer nå... :)

Ja, det er slik jeg også tenker. Men er det bare det man har den måneden man tar ferien da, eller får man noe resterende utbetalt?

Snakket med alle nesten i dag og fant ut av det. Problemet er nå at fra 1. juli til 22. Juli har jeg jo ferie som jeg MÅ bruke, (går jo ikke an å være på jobb). Dvs, at jeg kun har 2 uker å ta ut senere i permisjonen. Dette jeg frykter, med at man mister de ukene som kalles avsapassering

Snakket med alle nesten i dag og fant ut av det. Problemet er nå at fra 1. juli til 22. Juli har jeg jo ferie som jeg MÅ bruke, (går jo ikke an å være på jobb). Dvs, at jeg kun har 2 uker å ta ut senere i permisjonen. Dette jeg frykter, med at man mister de ukene som kalles avsapassering

Men avspaseringen får du til neste år, selv om du da jobber så lite det året at du strengt tatt ikke har jobbet den inn.

Ja, det er litt komplisert det der med feie og avspasering for lærere og hva du får igjen av feie og avspasering. Hvis det er noe du lurer på angående ferie og avspasering som lærer hadde jeg tatt kontakt med Utdanningforbundet eller det fagforbundet du er medlem av. De burde kunne svare på slike spørsmål.

Hei. Jeg har termin 13. August og er lærer. Min permisjon starter 23.juli , så jeg har søkt om overføring av ferie for de 7 siste dagene av juli, siden det kun er juli som er ferie. Når det gjelder betaling/lønn, har jeg ikke tenkt på det, men det enkleste er jo å få alle feriepengene i juni og vanlig lønn ellers, selv om man ikke tar ut all ferien med en gang. Det må jo være enklere tenker jeg, men vet ikke hva som er vanlig. Det kan jo kanskje variere fra kommune til kommune.

Hei. Jeg har termin 13. August og er lærer. Min permisjon starter 23.juli , så jeg har søkt om overføring av ferie for de 7 siste dagene av juli, siden det kun er juli som er ferie. Når det gjelder betaling/lønn, har jeg ikke tenkt på det, men det enkleste er jo å få alle feriepengene i juni og vanlig lønn ellers, selv om man ikke tar ut all ferien med en gang. Det må jo være enklere tenker jeg, men vet ikke hva som er vanlig. Det kan jo kanskje variere fra kommune til kommune.

Det jeg fikk som svar i dag. Vil få utbetalt vanlig lønn alle månedene uansett om jeg tar ut feriedager eller ikke.

Jeg har vært i permisjon på sommeren to ganger tidligere, og har aldri tenkt på problemstillingen feriepenger, så regner med du får vanlig lønn også i ferien, og feriepenger neste juni.

Back
Topp