MalinDalin
Forumet er livet
Nå har nathaniels lærer vært hos oss 3 ganger. Helt grei fyr, men jeg merker jeg "steiler" litt på det han har å si. For det første vil jeg gjerne ha nadde i en bhg med "normale" barn. Han mener vi må sende han i hans barnehage der nathaniel vil gå i "klasse" med døve, barn med downs osv. Jeg mener han vil få mer ut av en vanlig bhg hverdag.
Nr 2: han mener jeg burde slutte å prate norsk til nathaniel. At vi må ta et språk pm gangen. Dette er jeg også uenig i. Nathaniel har jo hatt hørselsrest og kan en del ord på begge språk pluss har nå tilnærmet normal hørsel. Han burde, syns jeg, få mulighet til begge språk og det er helt unaturlig for meg å kommunisere med han på tyrkisk.
Også vil han at vi skal lære han "babyspråk" han skal lissom peke på dyr å si vovvov, mømø, bæbæ osv. Mens jeg syns at han er faktisk ikke mer en 20 mndr og kan lære at KUA sier MØØØØ!
En annen ting som jeg nesten klikket i vinkel over var at han på sitt 2. Besøk presterte å si at vi ikke burde ha høye forhåpninger for fremtiden, universitet feks var nok utelukket, men nathaniel kunne jo kanskje bli en "handyman" eller søppelmann (?!?!)
altså, har jeg urealistiske forventniger her eller burde denne mannen ta seg en bolle?? Hva syns dere?