Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er lærer, og jeg er kjempe glad i jobben min. [emoji4] MEN, mtp så lang utdannelse man tar så står ikke lønnen i stil. Nå er det krav om master i tillegg for å bli lærer.. Ta heller en ingeniør utdannelse som er mye kortere, og sannsynligvis kan betale ut mye mer.. altså jeg er kjempe glad i jobben min, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde valgt det samme igjen i dag pga lønn, lengde på utdannelse, og slik som politikerene holder på med skolesystemet er heller ikke hyggelig..
Jeg er lærer, og jeg er kjempe glad i jobben min.MEN, mtp så lang utdannelse man tar så står ikke lønnen i stil. Nå er det krav om master i tillegg for å bli lærer.. Ta heller en ingeniør utdannelse som er mye kortere, og sannsynligvis kan betale ut mye mer.. altså jeg er kjempe glad i jobben min, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde valgt det samme igjen i dag pga lønn, lengde på utdannelse, og slik som politikerene holder på med skolesystemet er heller ikke hyggelig..
Dette er litt OT, men er det noen lærere her? Er det er yrke å anbefale?
Jeg er også lærer, og dette innlegget beskriver godt det samme som jeg føler på; givende jobb, jeg trives i yrket, men det står ikke i forhold til lengde på utdanning, lønn og det ansvaret vi har. Det legges stadig mer og mer ansvar og arbeidsoppgaver, og i tillegg har yrket en litt lav statys i samfunnet. Lurer på hvor mange ganger i året jeg må forsvare feriene mine, forklare folk at jobben ikke slutter når elevene går hjem osv.
Jeg er også lærer, og dette innlegget beskriver godt det samme som jeg føler på; givende jobb, jeg trives i yrket, men det står ikke i forhold til lengde på utdanning, lønn og det ansvaret vi har. Det legges stadig mer og mer ansvar og arbeidsoppgaver, og i tillegg har yrket en litt lav statys i samfunnet. Lurer på hvor mange ganger i året jeg må forsvare feriene mine, forklare folk at jobben ikke slutter når elevene går hjem osv.
Veldig enig i det du skriver også, yrket har veldig lav status. Det kjenner jeg ofte på. Og at det bare blir flere og flere arbeidsoppgaver, f.eks nå skal det bli mindre spesialundervisning for vi skal bare tilrettelegge mer.. Men det skal ikke bli flere lærere, slik at vi får mer tid til hver elev- vi må bare ha enda mer utdanning for det løser alt... *sukk*
BTW: jeg skriver så fort på telefonen så det blir skrivefeil både her og der, men det bryr jeg meg ikke om i fritiden min [emoji4]
Veldig enig i det du skriver også, yrket har veldig lav status. Det kjenner jeg ofte på. Og at det bare blir flere og flere arbeidsoppgaver, f.eks nå skal det bli mindre spesialundervisning for vi skal bare tilrettelegge mer.. Men det skal ikke bli flere lærere, slik at vi får mer tid til hver elev- vi må bare ha enda mer utdanning for det løser alt... *sukk*
BTW: jeg skriver så fort på telefonen så det blir skrivefeil både her og der, men det bryr jeg meg ikke om i fritiden min [emoji4]