Lærere

*Alias*

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Marsboerne 20 18
Dette er litt OT, men er det noen lærere her? Er det er yrke å anbefale?

Jeg er lærer, og jeg er kjempe glad i jobben min. [emoji4] MEN, mtp så lang utdannelse man tar så står ikke lønnen i stil. Nå er det krav om master i tillegg for å bli lærer.. Ta heller en ingeniør utdannelse som er mye kortere, og sannsynligvis kan betale ut mye mer.. altså jeg er kjempe glad i jobben min, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde valgt det samme igjen i dag pga lønn, lengde på utdannelse, og slik som politikerene holder på med skolesystemet er heller ikke hyggelig..

Jeg er lærer, og jeg er kjempe glad i jobben min. [emoji4] MEN, mtp så lang utdannelse man tar så står ikke lønnen i stil. Nå er det krav om master i tillegg for å bli lærer.. Ta heller en ingeniør utdannelse som er mye kortere, og sannsynligvis kan betale ut mye mer.. altså jeg er kjempe glad i jobben min, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde valgt det samme igjen i dag pga lønn, lengde på utdannelse, og slik som politikerene holder på med skolesystemet er heller ikke hyggelig..

Det er nettopp det med at det er blitt master som er kjipt.. jeg har en bachelor fra før av innen noe annet og det føles mye med 5 år.. og 4 barn og huslån og alt det som følger..

Veldig usikker på hva jeg vil gjøre videre

Jeg er lærer, og jeg er kjempe glad i jobben min.
emoji4.png
MEN, mtp så lang utdannelse man tar så står ikke lønnen i stil. Nå er det krav om master i tillegg for å bli lærer.. Ta heller en ingeniør utdannelse som er mye kortere, og sannsynligvis kan betale ut mye mer.. altså jeg er kjempe glad i jobben min, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde valgt det samme igjen i dag pga lønn, lengde på utdannelse, og slik som politikerene holder på med skolesystemet er heller ikke hyggelig..
Dette er litt OT, men er det noen lærere her? Er det er yrke å anbefale?