Lærere..

Ønsker2014baby

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Hei! Jeg er nå 7+2 (enda tidlig) og lurer på hva jeg skal si til lærerene jeg har! For nå har kvalmen og trøttheta tatt meg..

Jeg dro tidli på skolen idag, men måtte bare dra hjem igjen siden jeg ble dårlig. Jeg vil ikke ha fravær, men aner ikke hvordan jeg skal si til læreren, for hun er ikke en ut av de snille..

Og jeg er den eleven som har slitt i mange år på skolen, jeg har konsentrasjonsproblemer. Har vært i kontakt med ppt og bup! Så denne læreren 'tror' hun har lagt til rette for meg, men det har hun altså ikke. Jeg har sagt at jeg fortsatt ikke forstår noe av det hun sier, eller oppgavene jeg får. (Jeg eeeer så sliten) og hvordan skal jeg si til henne at jeg nå skal ha barn?

Å burde jeg si det til min gym-lærer? I tilfelle vi skal spille fotball f.eks? Vil ikke ta sjansen på å få en ball midt i magen (gutta i gymmen er skikkelig hardhendte og konkurranse innstinkte dems er skyhøyt)...

Det var en langt innlegg.. Beklager. Men det var også dagens utblåsning!! Setter stor pris på svar:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis du syns det er ubehagelig å snakke med læreren din direkte, finnes det kanskje en veileder e.l. på skolen din som du kan snakke med? Da kan du kanskje gjøre en avtale med han/hun om nødvendige tilpasninger av skolehverdagen din, og så kan han/hun ta det videre til de lærerne som trenger å vite noe om det?

Hvis du syns det er ubehagelig å snakke med læreren din direkte, finnes det kanskje en veileder e.l. på skolen din som du kan snakke med? Da kan du kanskje gjøre en avtale med han/hun om nødvendige tilpasninger av skolehverdagen din, og så kan han/hun ta det videre til de lærerne som trenger å vite noe om det?
Det var en god idè! Men jeg har snakka med helsesøstera! Men er det nok? :) eller kanskje rektoren?..

Det var en god idè! Men jeg har snakka med helsesøstera! Men er det nok? :) eller kanskje rektoren?..

Snakk med rådgiver. Kontaktlæreren er den som har ansvaret for deg, så hun må få vite noe og.
Hvis du ikke er på skolen, så må dette registreres som fravær. Hvis du har sykemelding eller egenmelding blir dette merket som godkjent fravær. Dvs at det vil stå på vitnemålet, men de kan ikke gi deg nedsatt ordenskarakter. Du kan og søke om å få strøket noe av fraværet hvis det skyldes sykdom.

da jeg gikk på skole, så snakket jeg med rådgiver og bup, Jeg skrev meg ut av skolen før desember, så året mitt ikke var brukt opp (da gikk jeg på vgs)
jeg klarte ikke å komme meg på skolen, siden jeg spøy i 5 mnd i strekk...

Snakk med rådgiver. Kontaktlæreren er den som har ansvaret for deg, så hun må få vite noe og.
Hvis du ikke er på skolen, så må dette registreres som fravær. Hvis du har sykemelding eller egenmelding blir dette merket som godkjent fravær. Dvs at det vil stå på vitnemålet, men de kan ikke gi deg nedsatt ordenskarakter. Du kan og søke om å få strøket noe av fraværet hvis det skyldes sykdom.
Skjønner.. Skal på ul neste uke, burde vel si noe da?;o

da jeg gikk på skole, så snakket jeg med rådgiver og bup, Jeg skrev meg ut av skolen før desember, så året mitt ikke var brukt opp (da gikk jeg på vgs)
jeg klarte ikke å komme meg på skolen, siden jeg spøy i 5 mnd i strekk...
Åh, så du fikk det året godkjent? Hvordan gjorde du det?;o

nei, det ble gjort sånn at jeg ikke hadde gått på skole det året :P så tok jeg det opp igjen når jeg var ferdig føda og arabella var gammel nok til å gå i barnehage :P

Skjønner.. Skal på ul neste uke, burde vel si noe da?;o

Du trenger ikke si at du er gravid. Men du må gi beskjed at du er syk eller noe lignende. Da blir det sett på som egenmelding. Prøv å stil opp på prøver. Dersom du bare skriver navnet ditt på prøven, vil du få karakteren 1 i steden for iv. Hvis du har karakteren 1 i et fag har skolen et ansvar for å legge til rette for at du skal stå i faget. Får du Iv har skolen ingen ansvar.

Du trenger ikke si at du er gravid. Men du må gi beskjed at du er syk eller noe lignende. Da blir det sett på som egenmelding. Prøv å stil opp på prøver. Dersom du bare skriver navnet ditt på prøven, vil du få karakteren 1 i steden for iv. Hvis du har karakteren 1 i et fag har skolen et ansvar for å legge til rette for at du skal stå i faget. Får du Iv har skolen ingen ansvar.
Ja, selvsagt :) har ikke iv i noen dag enda, og gjør så godt jeg kan såklart !:)

Hva sliter du med i norsken?

Back
Topp