Lærere lønn og ferie?

~haremamma~

Elsker forumet
Dere som har ferie hele sommern frem til skolen starter. Får
dere bare ferie peng? Eller får dere feriepeng for 1 mnd og lønn neste
mnd? :)

litt usikker på dette. Jeg følger skoleruten så har fri fra 23. Juni til 20.august.

Jeg får feriepenger nå i juni, og lønn juli og august, men nå begynner jeg tidligere i august enn deg pga planlegging for neste skoleår.[:)]

Også kommer det jo ann på om du jobber på kontrakt eller er fast annsatt.

bare feriepenger i juni tror jeg[:)]

ORIGINAL: Lille Rosin

Jeg får feriepenger nå i juni, og lønn juli og august, men nå begynner jeg tidligere i august enn deg pga planlegging for neste skoleår.[:)]

Også kommer det jo ann på om du jobber på kontrakt eller er fast annsatt.

aha. Jeg jobber på kontrakt[:)]
får ringe å høre med kommunen. [:)]

Da ville jeg sjekka når den gikk ut og når evnt ny starter.[:)]
De har en tendens til i komunene å ikke gi kontrakt i sommerferien. Altså avslutte en til ca st.hans og begynne neste i august. Da får du ikke annet enn feriepenger denne perioden.

ORIGINAL: Lille Rosin

Da ville jeg sjekka når den gikk ut og når evnt ny starter.[:)]
De har en tendens til i komunene å ikke gi kontrakt i sommerferien. Altså avslutte en til ca st.hans og begynne neste i august. Da får du ikke annet enn feriepenger denne perioden.

jobber som lærling på skolen så har kontrakt frem til 26.oktober:)
men skal ringe å høre med komunen så slipper jeg å lure :)

I den komunen jeg jobber blir det ihvertfall regnet ut sånn at det i juni blir "utbetalt" lønn + feriepenger - 4 uker ferie.

Lærere har 4 ukers ferie. I min kommune, får vi feriepenger i juni og lønn i juli og august. Lærere følger ikke skoleruten, og starter minst to dager før elvene. Resten av tiden er avspasering som vi har jobbet inn resten av året fordi vi har over 40 timers arbeidsuke. Får man ferie hele sommerferien, så tror jeg ikke man får lønn hele.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Lærere har 4 ukers ferie. I min kommune, får vi feriepenger i juni og lønn i juli og august. Lærere følger ikke skoleruten, og starter minst to dager før elvene. Resten av tiden er avspasering som vi har jobbet inn resten av året fordi vi har over 40 timers arbeidsuke. Får man ferie hele sommerferien, så tror jeg ikke man får lønn hele.

nei har ikke ferie da, sånn egentlig. Så må væll kalle det for avspasering. Har også jobbet inn slik at jeg kan ta "fri" frem til vi skal ha planleggningsdag 2 dager før skolen starter [:)]

ORIGINAL: ~HannahSofiesMamma~

ORIGINAL: Fru Riskorn

nei har ikke ferie da, sånn egentlig. Så må væll kalle det for avspasering. Har også jobbet inn slik at jeg kan ta "fri" frem til vi skal ha planleggningsdag 2 dager før skolen starter [:)]

Da skal du ha samme utbetalinger som meg; feriepenger, lønn, lønn. Noen kommuner gir også feriepenger+lønn i juni og deretter ingenting i juli.

Jeg er ansatt på Årsbasis fra 1.8 og til 31.7  så har jeg ingen lønn i juni, da har jeg feriepenger.så får jeg vanlig lønn i juli. 

Back
Topp