Lærere - hvor lang perm skal dere/mannen ha?

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei,

Jeg har termin i midten av september og jobber som lærer. Jeg går ut i perm akkurat den dagen det er skolestart (21.august), og hvis jeg regner 9 mnd fra 21. august (er vel 9 mnd fra man går ut i perm?) så er min perm ferdig 21. mai. Da har jeg jo hatt juleferie, påskeferie og vinterferie ila permisjonstiden, kan jeg plusse dette på og ha permisjon lengre da (selv om jeg kun tar ut 9 mnd), eller kan man ikke "ta igjen" disse ferieukene? (er de alle avspasering?).

Da blir det ca 4 uker jobbing på meg, før 2 mnd ferie/avspasering (sommer). Noen sier jeg ikke har krav på avspaseringsukene i sommerferien, men hva skal man ellers gjøre? Sitte på jobb alene?

Tenkte først å ta 12 uker med 80% lønn, men tenker nå at det ikke lønner seg i det hele tatt når jeg er lærer med termin i september. Da ville jeg jo hatt permisjon i hele sommerferien, når jeg likevel har fri.

Hadde vært interessant å høre hva andre lærere i samme situasjon velger å gjøre :)

Du får ikke igjen høst,vinter og påskeferie,men de fire ukene i juli får du tilbake. Hvis du tar permisjon fra august til mai,har du ingen ferie tilgode.
Jeg er lærer,og har termin 10.sept. Jeg går ut i permisjon rundt skolestart,og jeg tenker å ta 59.uker m/80% lønn dvs,jeg tar de 49 første,så skal mannen ha sine 10.uker...Men han skal ta ut gradert,altså en dag i uka i mange uker,slik at knøttet bare trenger 4.dager i barnehage til å begynne med. Jeg vil da ha 4.uker ferie til gode,som jeg tar rett etter "permisjonen" slik at jeg blir hjemme i 53.uker istedenfor 49,også overlapper jeg mannen litt.

Jeg "mister" på en måte avspaseringen de to siste ukene i juni og de to første i august,men de har jeg vel strengt tatt heller ikke opparbeidet meg når jeg har vært hjemme. Jeg synes det er viktigere å få mer tid hjemme med lillegull enn de få ukene jeg "mister".

Last edited: