Lærer og graviditet

Mammalykke

Gift med forumet
Januarhula 2014
VIP
*Aprilbaby 2018*
Dere som er lærere og som blir planlagt gravide...tar dere noe form for hensyn til jobben/skoleåret når dere har planlagt/planlegger svangerskap?

Dere som er lærere og som blir planlagt gravide...tar dere noe form for hensyn til jobben/skoleåret når dere har planlagt/planlegger svangerskap?

Nå er ikke jeg lærer men jobber i skolen med undervisning i små grupper. Tok ikke noe hensyn... Ikke har jeg dårlig samvittighet heller... Når jeg ble sykemeldt kom det raskt inn vikar for meg og hun ble også værende når jeg gikk i permisjon ;)

Nei, nå er det på tide å prioritere meg selv. Skulle gjerne fått fulgt klassene videre, men siden jeg er lærer på en fådelt skole vil jeg bestandig ha nye elever som jeg vil følge videre til neste år, ingen logiske opphold. Tenker jo av og til at nå hadde det passet bra, så jeg kan være ute et helt skoleår eller noe, men nå som vi har prøvd såpass lenge så må det bare bli som det blir.

Jeg skal følge klassen jeg har nå ett skoleår til, deretter blir det bytte. Føler sånn sett at det beste vil være å planlegge en 2017-sommerbaby.. Samtidig vet jeg at jeg sliter sterkt med å gå høygravid på sommerstid med grusomme ødemer bl. a..

Jeg er ikke lærer, men syns ikke man skal planlegge graviditet rundt jobben så lenge man har krav på foreldrepenger. Man vet jo aldri hvor lang tid det vil ta å bli gravid, og da er det kjipt å skulle sette jobben foran seg selv og partner.

Vi kommer nok til å prøve på et sommerbarn, men går det ikke så fortsetter vi å prøve, tar ikke et års pause fra prøving for jobbens skyld :-D Vi brukte et år på førstemann, så vi er ikke kresne på timing.

Er ikke lærer men syns ikke du skal måtte ta hensyn til det :) men tanken din var fin da.