Lærer i permisjon?

Calie

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
✨️Julestjernene2023✨️
Jeg startet opp i lærerjobb denne høsten og lurer på om noen vet hvordan det blir med avspaseringen knyttet til sommerferie? Jeg går ut i permisjon i slutten av juni (rundt feriestart). Er Avspaseringsdagene noe jeg får til gode, eller går de «tapt»? :)
 
Jeg er i samme situasjon og lurer på det samme! Håper noen kan hjelpe.
Har du fast stilling eller vikariat?
 
Vikariat, og lurer derfor veldig på når jeg får tatt de ferieukene:nailbiting: Jeg skal også flytte og derfor uansett ikke fortsette på samme arbeidsplass videre.

Jeg har forstått at ganske mange har kunnet ta ferieukene (4 uker +1 dag) ut etter permisjonstiden, så det tror jeg du kan gjøre da du har fast. Men ettersom kontrakten min går ut 31/7 er jeg usikker på om det samme gjelder meg..
 
Du får igjen ferien , dvs nesten hele juli. Avspaseringen i juni og august får du ikke igjen.
 
Vet du om det også gleder meg med vikariat, at jeg kan ta igjen ferien etter permisjonstiden, selv om kontrakten går ut 31/7?
Vet dessverre ikke :/ . For din del vil det vel da handle om å få betalt...
 
Avspaseringen i forbindelse med jul, vinterferie, påske, juni, august og høstferie går tapt. Du legger inn 4 uker og 1 dag ferie på nav som er ferien for juli. Men vi lærere har lovfestet fem uker ferie så du søker da kommunen din om de siste 4 dagene ferie.
 
Vikariat, og lurer derfor veldig på når jeg får tatt de ferieukene:nailbiting: Jeg skal også flytte og derfor uansett ikke fortsette på samme arbeidsplass videre.

Jeg har forstått at ganske mange har kunnet ta ferieukene (4 uker +1 dag) ut etter permisjonstiden, så det tror jeg du kan gjøre da du har fast. Men ettersom kontrakten min går ut 31/7 er jeg usikker på om det samme gjelder meg..
Siden kontrakten din går ut 31/7 vil du mest sannsynlig få de første ukene av permisjonen betalt som vanlig lønn fra kommunen. Altså at feriepenger og alt går som normalt i juni/juli. Deretter etter kontrakten går ut vil du få permisjonsutbetalinger via nav som er en helt annen utbetalingsdato osv enn du pleier.
 
Vikariat, og lurer derfor veldig på når jeg får tatt de ferieukene:nailbiting: Jeg skal også flytte og derfor uansett ikke fortsette på samme arbeidsplass videre.

Jeg har forstått at ganske mange har kunnet ta ferieukene (4 uker +1 dag) ut etter permisjonstiden, så det tror jeg du kan gjøre da du har fast. Men ettersom kontrakten min går ut 31/7 er jeg usikker på om det samme gjelder meg..

Jeg håper det ordner seg for deg :)
 
Avspaseringen i forbindelse med jul, vinterferie, påske, juni, august og høstferie går tapt. Du legger inn 4 uker og 1 dag ferie på nav som er ferien for juli. Men vi lærere har lovfestet fem uker ferie så du søker da kommunen din om de siste 4 dagene ferie.
Takk for svar :) Vet du når en bør søke kommunen om de siste fire feriedagene?
 
Siden kontrakten din går ut 31/7 vil du mest sannsynlig få de første ukene av permisjonen betalt som vanlig lønn fra kommunen. Altså at feriepenger og alt går som normalt i juni/juli. Deretter etter kontrakten går ut vil du få permisjonsutbetalinger via nav som er en helt annen utbetalingsdato osv enn du pleier.
Takk for svar! Og ferieukene, får jeg tatt dem ut etter permisjonen, vet du? Etter kan jeg ta dem ut før? Eller forsvinner de?:confused005 Har regnet på at jeg går ut i permisjon ca. 24/6
 
Takk for svar! Og ferieukene, får jeg tatt dem ut etter permisjonen, vet du? Etter kan jeg ta dem ut før? Eller forsvinner de?:confused005 Har regnet på at jeg går ut i permisjon ca. 24/6
Sist gang fødte jeg i mai, da tok jeg ferieukene så fort det var mulig etter de obligatoriske 6 ukene etter fødsel. Så tok jeg de fire dagene når permisjonen var ferdig. Jeg skrev bare en mail om de fire dagene på permisjonssøknaden til jobben.
 
Tusen takk for mange gode svar her.
Jeg er i akkurat samme situasjon som trådstarter, men termin 3.juli. Lurte på mye av det samme.
Kjedelig å miste de avspaseringsdagene man allerede har tjent opp gjennom året, men bra vi får igjen ferien i hvert fall!
 
Back
Topp