Lærer - ferie/foreldrepermisjon

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Hei.
Nyutdannet lærer, i et årsvikariat som går ut i juli.
Hvilke rettigheter har jeg på ferie i år mtp at termin er i juni ? Noen som vet?

Hei.
Hvilke rettigheter har jeg på ferie i år mtp at termin er i juni ? Noen som vet?
Du har krav på ferie. Har også årsvikariat. De 5 ukene i sommer hører til dette skoleåret. Neste skoleår starter 1.august :happy:

Hei.

Du har alltid krav 25 dager ferie ila. et kalenderår, men ikke nødvendigvis betalt ferie. Det kommer an på hvor mange feriedager du opparbeidet deg året før. Så mtp at du begynte i juli kan jeg tenke meg du har rundt 12 dager betalt ferie. Resten kan du ta ulønnet. Vet ikke om det er noe annerledes for lærere da - om dere har bedre avtaler som går utover det som fremgår av ferieloven.

Du har rett på ferie. I min kommune er det også slik at du får en vanlig lønn istedet for feriepenger siden disse utgjør mindre (du har jo bare jobbet fra august i fjor) penger. Er også lærer. Om dette er lokalt forhandlet vet jeg ikke. Du oppgir bare til nav at du tar ferien din etter f. Eks de 6 ukene permisjon som er forbeholdt mor etter fødsel

Back
Topp