Lærer du barnet aftenbønn?

Nei, jeg er ikke troende, så det er ikke naturlig for meg å be, hverken alene eller med barna :) Vi synger i stedet. Det hender faktisk vi synger Kjære Gud da, etter eldstes ønske :)

Mamma lærte oss et vers da vi var små som hun lærte av sin mor igjen.

Nei og nei.

Her synger vi kjære gud, ja.

Ungene døpes, og vi går i kirka for fireårsbok og seksårsbok og denslags, og særlig eldste har en sterk barnetro trolig påvirket av et par år i menighetsbarnehage

Nei, og nei.. Men den dagen jentungen kommer og vil, hvis det skjer, skal vi selvsagt gjøre det, om det er hennes tro.

Vi sang aftenbønn når hun var mindre, nå er hun verken interessert i sang eller lesing på senga.

Jeg er vokst opp med aftenbønn/sang frem til jeg var ganske stor.

Synger Kjære Gud.
Vesla ønsker å gå mer i kirken, så skal finne ut når de har familiegudstjeneste, så vi kan dra. Tenkte å dra når de skal ha høsttakkefest også.

Ateist, så nei. Vi måtte synge Kjære gud før leggetid når vi lå over til mormor, da vi var små. Jeg har visst vært ateist hele tiden, for til og med før jeg begynte på skolen mislikte jeg det.

Er oppvokst med det, men kommer ikke til å lære det bort som et rituale før legging nei.

Er oppvokst med det, og synger kjære Gud jeg har det godt og jeg folder mine hender små til ungene her i huset.

Back
Topp