Lære meg å strikke

Mollå

Gift med forumet
Noen som har noen gode tips for hvordan jeg lett kan lære meg å strikke? Har så lyst til å strikke masse fine babyklær til babyen som kommer i februar[:)]

Finnes det feks en strikkeskole på nett?

Youtube...lær deg å strikke kan du søke på. Fikk tipset selv, men har ikke sjekket det ut enda [:)]

Tusen takk[:D]

Tviler på at jeg kommer til å klare å strikke fine ting, men er jo lov å prøve[:)] Hehe.

garnstudio/drops design har en strikkeskole på nettsidene sine. Og gratis oppskrifter på alt mulig.

http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php

Norsktalende.

Tusen takk[:)]

Jeg hadde ikke strikket siden mine skoledager da jeg ble gravid sist, husket litt, men trengte litt oppfrisking.
Han fikk da babyteppe, omslagsbody, bukse og lue til å reise hjem i... teppet brukes daglig.
Lillebabyen skal også få teppe, og trenger nok litt mer/varmere hentesett, storebror er augustbarn... strikke er gøy.

Jeg har heldigvis en mamma som strikker jeg[:)]
Hun har prøvd å få meg til å strikke utallige ganger uten hell, så dette overlater jeg til henne.

Men jeg forstår dere godt som vil prøve selv, er jo litt kos å kunne si dette strikket jeg til gullet mitt[;)]

som de over meg sa youtube og garnstudio er veldig gode sider. Ellers så kan du jo eventuelt høre med foreldre/bekjente som kan å strikke å sette seg ned med deg noen kvelder?

ikke tvil på degselv,dette kan du lære!!!
for en stund siden hadde jeg så vidt tatt i en strikke pinne, og det var vel på barneskolen, men kjøpte meg en strikke bok hehe for barn[;)] der det sto enkelt forklart rett og vrang strikk, øking og felling.
og jeg bare prøvde meg fram, man kan lage myye fintsålenge man klarer å strikke rett og vrangt.
 nå har jegstrikket engenser,teppe ogbukse til babyen til ei venninde[:D]

you can do it!!!![:D]

rett og vrang, øke og felle. Og legge opp. Kan man det, kan man lage det meste.

Jeg kan ikke flette (eller, rettere sagt, jeg klarer det nok om jeg prøver, har ikke prøvd) og er ikke så god på mange farger på en gang, men jeg kan strikke, og det er kjempekoselig :)

Men som strikkeboka mi sier, strikkeråd for gravide:
*Ikke tynn tråd og tynne pinner -> du blir "aldri" ferdig
*Ikke tro du kan strikke avansert mønster mens du ser på tv -> du må rekke opp
*Kjenner du at hormonene begynner å koke og tråden blir floke ->Legg det BORT før du gjør uopprettelig skade på deg selv eller andre.

(Men tynn tråd og tykke pinner, rette masker frem og tilbake, blir ett lunt, lett og luftig pledd til den lille. Det tar tiiiiiiiiiiiiiid, men det er ikke vanskelig :) )

Back
Topp