Lære klokka

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Fikk litt liten respons på underforum så prøver meg her også :)

Når lærte barnet ditt klokka? Ser det er så mange spill og hefter om det og det står fra 5 år. Så lurer på om vi må begynne nå eller om vi venter litt til..

Eldsten lærte den i førsteklasse

Lærte det i første :) hadde slik et hefte hvor hun kunne skrive og viske ut i husker jeg :)

Vår eldste fikk lite hjelp fra skolen, så hun lærte det vel først i 6 klasse. Men hun sliter generelt med alt som har med tall å gjøre, så det har også mye å si.

Hun går i 3 klasse og sliter fortsatt med den klokka. De jobbet med det i slutten av første og hele andre klasse. Har jobbet med det hjemme også, og hun må flere ganger om dagen sjekke klokka for meg. Men det vil bare ikke sitte helt hos henne...

Han begynte såvidt da han var tre år - ønsket seg armbåndsur i bursdagsgave. Lære den da han var 4.

Snuppa er litt interessert, men synes fortsatt det er vanskelig, og kan den ikke helt (6,5 år). Hun kan hele og halve timer, og har forståelse av ca hvor lenge 5 min, 15 min, 30 min og 1 time er. Altså forståelse av tid, men vanskelig å lese klokka.

Vi har kjøpt et aktivitetshefte om å lære klokka, vi har begynt litt og klokke har hun. Hun er 5 år.

Back
Topp