Hvordan lærte barnet ditt å sykle? Er det sykkel med støttehjul eller balanse sykkel som var mest nyttig å skaffe barnet i prosessen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk hva mener du med sykkel som kun har bremser? Bremser forover mener du? For du anbefaler ikke bakoverbrems!Definitivt unngå støttehjul vil jeg si. Ser niesa mi har det og hun får bare ikke til uten fordi balansen ikke er trent og hun blir redd for å falle/ ikke øvd på å bremse med beina som man gjør med løpesykkel. Min brukte løpesykkel i 2 år (fikk løpesykkelen rett etyer 2 år) sykkel UTEN bremse på pedalene. Prøvde lenge med sykkel som hadde bakoverbrems på pedalene og det ble bare rot. Lærte å sykle på egenhånd i skolegård med å prøve seg frem ned sykkel som kun har bremser, og da tok det 3 min så mestret han pedalene, og bremsing på styret. Balansen var allerede ganske på plass pga løpesykkel. Var 4 år da han lærte å sykle.
Men interesse har mye å si. Har ei på 2,5 år nå som er 100% uinteressert i løpesykkel. Broren freste rundt i høy fart i samme alder.
Løpesykkel er det samme som balanse sykkel eller?Definitivt unngå støttehjul vil jeg si. Ser niesa mi har det og hun får bare ikke til uten fordi balansen ikke er trent og hun blir redd for å falle/ ikke øvd på å bremse med beina som man gjør med løpesykkel. Min brukte løpesykkel i 2 år (fikk løpesykkelen rett etyer 2 år) sykkel UTEN bremse på pedalene. Prøvde lenge med sykkel som hadde bakoverbrems på pedalene og det ble bare rot. Lærte å sykle på egenhånd i skolegård med å prøve seg frem ned sykkel som kun har bremser, og da tok det 3 min så mestret han pedalene, og bremsing på styret. Balansen var allerede ganske på plass pga løpesykkel. Var 4 år da han lærte å sykle.
Men interesse har mye å si. Har ei på 2,5 år nå som er 100% uinteressert i løpesykkel. Broren freste rundt i høy fart i samme alder.
Takk hva mener du med sykkel som kun har bremser? Bremser forover mener du? For du anbefaler ikke bakoverbrems!
Anbefaler litt liten sykkel, samt støttehjul som ikke bøyer seg pga. vekt... Erfart begge delerHvordan lærte barnet ditt å sykle? Er det sykkel med støttehjul eller balanse sykkel som var mest nyttig å skaffe barnet i prosessen?