Jeg har en liten jente med et litt rart "problem", har ikke egentlig lyst til å kalle det et problem så tidlig. Uansett, hun har veldig lyst til å lære å lese. Hun lærte seg alle bokstavlyden for ca et år siden, og begynte å skrive samtidig. Hun skriver ganske greit, skriver tittel på alle tegninger, og har faktisk begynt å løse små barnekryssord nå, men kan overhode ikke lese. Hun har null problemer med å skrive "pølse å brø" på handlelisten min, men klarer ikke lese tobokstaversord som "is" eller "ku" engang. Kan ikke lese det hun selv har skrevet.
Problemet er at hun er veldig lei seg for at hun ikke kan lese, og sier selv at hun aldri kommer til å lære det. Jeg har avfeid henne litt, og bare sagt at hun lærer å lese når hun blir større, slik som alle andre gjør. I dag kjente jeg bare et lite stikk da hun klagde på det, er det litt rart å kunne skrive et helt år før man lærer å lese? Er det noen som har vært borti lignende før? Kan jeg prøve å hjelpe henne på noen måte?
Problemet er at hun er veldig lei seg for at hun ikke kan lese, og sier selv at hun aldri kommer til å lære det. Jeg har avfeid henne litt, og bare sagt at hun lærer å lese når hun blir større, slik som alle andre gjør. I dag kjente jeg bare et lite stikk da hun klagde på det, er det litt rart å kunne skrive et helt år før man lærer å lese? Er det noen som har vært borti lignende før? Kan jeg prøve å hjelpe henne på noen måte?