Lære å bruke symaskin

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Jeg fikk symaskin til jul av bestemoren min, men aner ikke åssen jeg skal bruke den. Finnes det noen gode bøker, nettsider eller annet for nybegynnere? Og hva er det lettest å begynne med?

Jeg fikk symaskin til jul av bestemoren min, men aner ikke åssen jeg skal bruke den. Finnes det noen gode bøker, nettsider eller annet for nybegynnere? Og hva er det lettest å begynne med?
Youtube er genialt her! Jeg lærte å sy toalettmapper med youtube toturials. Var heeelt fersk. Google noe du kunne tenke deg og lage. Og skriv toturial bak. Ofte erdet engelske videoer, men finnes nok mange norske også. Lettest å lage er vanskelig å svare synes jeg. For jeg heiv meg rett ut i toalettmappe og glidelås :p noen sier klær til barn er relativt enkle? Noe uten glidelås eller mye dill dall?:)

Youtube er genialt her! Jeg lærte å sy toalettmapper med youtube toturials. Var heeelt fersk. Google noe du kunne tenke deg og lage. Og skriv toturial bak. Ofte erdet engelske videoer, men finnes nok mange norske også. Lettest å lage er vanskelig å svare synes jeg. For jeg heiv meg rett ut i toalettmappe og glidelås :p noen sier klær til barn er relativt enkle? Noe uten glidelås eller mye dill dall?:)
Da skal jeg gjøre det ved neste anledning:) takk for svar.

Det er et forum som heter sykroken. Der kan du både få litt inspirasjon, råd og hjelp. Ligger også noen oppskrifter der. Ellers anbefaler jeg deg å begynne å sy noe du har lyst til å sy, jeg tror det er viktig å ha det gøy. Jeg syntes det var enkelt og gøy å starte med barneklær, sydde til å begynne med mye forklekjoler og smekker. Ellers likte jeg boka "Made by me" som hadde ulike en del forskjellige oppskrifter både, noe til både barn, voksen og hjem (boka er norsk). Sjekk ut litt hva de har på biblioteket, så slipper du gjøre bomkjøp.

Back
Topp