Låst fast!

-Nymphadora-

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Igår kveld var jeg sååååå utmattet at jeg slang meg ned på sofaen, så banket det på døra. Var mannen som kom hjem. Jeg skulle til å reise meg opp for å låse opp men klarte ikke. Bekkenet og høyrebenet var låst bom fast!
Klarte ikke å bevege meg i det heletatt! Ble jo livredd! Heldigvis hadde jeg telefonen hos meg, ringte mannen og ba han hente ekstranøkkelen fra bilen og låse seg inn.

Endte med at jeg ble på sofaen helt til jeg ikke klarte å ligge der mer, så mannen bærte meg til senga. 

Idag klarer jeg å reise meg opp og gå noen skritt, men høyrebenet "fungerer" fortsatt ikke. 
Noen som har opplevd noe lignende? Dette er virkelig et helvete, spesielt siden jeg har ei lita ei på 15 mnd å ta meg av. Hva kan ha skjedd?
Jeg var fryktelig aktiv med husvask, matlaging og ommøblering igår, hvis det har noe å si.

Høres ut som bekkenlåsning. Hadde det etter svært aktive dager i forrige svangerskap. Gjelder å finne en gylden middelvei :)

høres veldig ut som låsning.. jeg har det på akkurat samme måte. Det som hjelper her er jevnlige besøk hos kiropraktoren. Han knekker opp i mente, og så er jeg fin igjen... Har gått til behandling nesten hele svangerskapet, og det er det som må til for å holde det i sjakk.. :)
Håper bare det går over når hun er ute...

tips til å få tøyd ut litt...:

Ligg på ryggen på gulvet med knærna bøyd. Så legger du det ene benet over det andre - ankel mot kne liksom.. og trekker det mot deg så du kjenner det strekker godt i rompeballen.. gjør dette en stund, strekk mer etterhvert...
Gjør det samme med det andre benet.

I tillegg kan du - med hjelp - ligge flatt med bena rett ut. Be hjelperen ta tak i det ene benet og løft det strakt ut. Press det mot deg, fremdeles må benet være rett. Da skal du også kjenne at det strekker godt i rumpe/lår. Press litt i mot underveis, men du skal hele tiden få motstand av hjelperen din.
Jeg syns det er kjempegodt når kiropraktoren gjør dette, god smerte.. og det strekker vannvittig i rumpa og låret..
Gjør det med begge bena...

Den øverste øvelsen gjør jeg nesten hver kveld når jeg har lagt meg..

Enig med de over meg, høres ut som låsning. Jeg gikk til kiropraktor en del når jeg var gravid, hjalp absolutt

Back
Topp