Låsninger

velkommen

Betatt av forumet
Jeg tror kanskje lillegutt har noen låsninger i ryggen/ nakke.
Men har lest litt om behandling? Hvordan behandling anbefaller dere?
Kiropraktor?

Hva slags plager har han?

Det glemte jeg og skrive. Han er egntlig veldig blid og fornøyd. Sover godt og spiser godt. Men han er vanskelig å legge til og jeg får han heller ikke til å sove på siden. Særlig den ene siden. Han hadde en tøff fødsel så har en følelse av at det kan være en låsning der.

Kiropraktor, manuelterapaut, fysioterapaut... har også hørt noe om osteopat.... Håper du finner ut at det [:)]

Er så mange å velge mellom så det jeg lurte på er hva man bør velge. Som er best for lille mann.

Har ingen erfaringer med dette, men de fleste går vel til fysioterapaut.. Men har hørt at osteopat er veldig bra! :)

Mange muligheter, men det aller meste koster endel. Selvfølgelig er det verdt det hvis de små har vondt, men manuellterapi er gratis, og like effektivt som noe annet, så jeg ville prøvd det [:)]

Vi har vært hos manuellterapeut med mini, for å sjekke låsninger osv, og kom ut igjen kjempefornøyde, og med masse gode tips til å trene vekk favorittsiden hans [:)]

Sniker litt fra desember. Vesla her har akkurat hatt samme problemet. Bortsett fra at vi ikke har fått til ammingen i det hele tatt. Gikk til manuell terapaut, og etter en behandling fikk jeg en ny jente. Sover også i lengre perioder av gangen!
Anbefales[:D] Bedre å sjekke en gang for mye ihvertfall

Manuell terapaut ville jeg ha anbefalt! Kiropraktorer bruker som regel lengre behandlingstid, og er en "hardere" behandlingsmåte enn om du velger en manuell terapaut. En manuell terapaut kan også behandle høyere opp i nakke.

Og btw; Det heter ikke låsninger. Det heter stivheter. Ingen har noen sinne hatt en låsning, verken voksen eller barn[8D]

(Om du bor i Akershus/Oslo område vil jeg anbefale Bjørn Helgar)

Ingen har noen sinne hatt en låsning, verken voksen eller barn

I totally disagree, sambo har en varig låsning, lyte i nakken!

ORIGINAL: ilabom

Mange muligheter, men det aller meste koster endel. Selvfølgelig er det verdt det hvis de små har vondt, men manuellterapi er gratis, og like effektivt som noe annet, så jeg ville prøvd det [:)]

Vi har vært hos manuellterapeut med mini, for å sjekke låsninger osv, og kom ut igjen kjempefornøyde, og med masse gode tips til å trene vekk favorittsiden hans [:)]

Min lille klarer å snu hodet til begge sider (jeg mistenkte låsning og gikk til kiropraktor med han, men han sier han har god rotasjon i nakken) men han ser omtrent ALLTID bare til høyre, ligger også på høyre side både i vogna, på stellebordet og i senga.
Jeg hadde blitt kjempeglad om du ville dele noen tips til å trene vekk favorittsiden hans med meg [:D]
Du kan gjerne sende meg en PM visst du gidder, det hadde jeg satt stor pris på!
Jeg har prøvd å lokke med leker, snu han andre veien når han ligger foran tv'en sånn at han skal se til venstre, prøver å lokke med smokken sånn at han snur seg etter den, snakker med han/synger fra den siden, har klistra fargerike klistremerker på veggen på badet der jeg steller han osv osv.
Men han er altså ikke så interessert i å snu seg den veien [8D]
Han ser ikke til den siden når han ligger på brystet vårt heller, eller når vi bærer han...
Synest det er litt fortvilende, for har blitt så opphengt i dette og vil bare at han skal vere "normal"!
Kan de få noen plager av dette at de bare vil ha hodet ene veien?

Manualterapatun vi var til kalte det låsninger..

vil anbefale manualterapaut[:D] Funket gull for mini her[:D]

PM sendt Bizarre [:D]

I totally disagree, sambo har en varig låsning, lyte i nakken!

Jeg hadde og låst bekken, så at det går an er helt sikkert [;)]

Jeg var til osteopat med både meg selv og låsningen min og jeg var til osteopat med mini da han ble født for å sjekke at alt var som det skulle siden han hadde en tøff vei ut og at livmoren min var så stram pga låsningen da han lå inni.
knall fornøyd med behandlingen på både meg og mini!!!

Jeg var hos Bjørn Helgar på Fjellhamar klinikken! Han er den 2. fremste i Norge på Kiss Kidd, han står bla. bak www.kiss-kidd.no.

Han sa at det ikke finnes låsninger. Ordet brukes av kiropraktorer og som en fellesnevner for utrolig stivhet.

ilabom; om han har en varig låsning i nakken så vil jeg tro han ikke klarer å snu hodet verken til høyre eller venstre? En låsning vil jo si noe som står helt fast...[:)]

ilabom; om han har en varig låsning i nakken så vil jeg tro han ikke klarer å snu hodet verken til høyre eller venstre? En låsning vil jo si noe som står helt fast...

To sammenvokste nakkevirvler vil jeg tørre påstå står rimelig bom fast ja.. I grunn ikke noe jeg gidder diskutere [:)]

ilabom; om han har en varig låsning i nakken så vil jeg tro han ikke klarer å snu hodet verken til høyre eller venstre? En låsning vil jo si noe som står helt fast...

To sammenvokste nakkevirvler vil jeg tørre påstå står rimelig bom fast ja.. I grunn ikke noe jeg gidder diskutere [:)]

Var ikke meningen du skulle tro jeg var ute etter noen diskusjon[;)]
Jeg bare videreformidler det jeg ble fortalt av en som har mange års utdannelse på dette område[:D]

Back
Topp