Lås til barnevogna?

x1x*Andromeda*

Glad i forumet
Sikkert en rar tanke, men har noen tenkt å kjøpe lås til barnevogna? Jeg tenker at man låser jo gjerne sin 10 år gamle sykkel man en gang i tiden kjøpte for 3000 kr. Hvorfor skal man ikke da låse en splitter ny barnevogn til 6000 kr?

På helsestasjonen min MÅ vi sette vognen laaangt unna selve helsestasjonen. Jeg liker ikke tanken på å sette fra meg den nye fine vogen min der og håpe at den står der når jeg kommer tilbake. Mange må jo også sette fra seg vogner i trappeoppganger ol. der de bor eller hvis man er på besøk hos noen. Har forsåvidt ikke hørt at tyveri av barnevogner er noe stort problem, men tenk så utrolig ergelig å oppleve det da [:@][:'(][:(]

Noen som har noen tanker rundt dette?

hmmm,nei,skal ikke ha.Hvem stjeler barnevogner da?Og hva er oddsen for at akkurat den personen skal ta din?Og hjula på barnevogna klikkes lett av og på så jeg ser ikke helt hvordan man skal låse den[8D](de andre delene på vogna er også svært lett å demontere.

Jeg har ikke tenkt å kjøpe lås, men det er fordi vi bor sånn til at vi ikke trenger å sette vogna fra oss utenfor noen plasser. Når vi skal på helsestasjonene må vi kjøre og da blir nok bilstolen tatt med inn for eksempel.

Men hadde vi bodd i en større by hadde jeg nok gjort det. Har lest ofte på andre forum at vogna blir frastjelt både i trappeoppganger og svømmehaller osv. Så da ville jeg ikke tatt sjansen.

ORIGINAL: GuttasMamma!

hmmm,nei,skal ikke ha.Hvem stjeler barnevogner da?Og hva er oddsen for at akkurat den personen skal ta din?Og hjula på barnevogna klikkes lett av og på så jeg ser ikke helt hvordan man skal låse den[8D](de andre delene på vogna er også svært lett å demontere.

I større byer og kanskje spesielt sørpå er det egne bander som stjeler vogner, fortrinnsvis designervogner som er dyre og selger videre. Type Bugaboo osv. Har lest det flere ganger[;)]

Gjennom hjulene og understellet må vel være en lur måte å låse på innbiller jeg meg. Sånn som man låser sykler, at låsen går gjennom hjul og "karrosseri". Men har ikke forsket på det[:D]

Enda en god grunn til ikke å ha en fancy ny vogn til maaaaange tusen lapper [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Jeg låste vogna sist, da bodde vi i Bærum og jeg var en del inne i Oslo. Låste den i ramma. Selv om vogna fortsatt kan demonteres, så skaper det litt mer oppstyr å stå og gjøre det utenfor en kafé enn om man bare kan nappe med seg vogna og spasere videre.

Jeg har ikke personlig hørt om noen som har blitt fratstjelt vogna, men har hørt for få år siden at mange barnevogner ble stjert...

Men det er ikke alle vogner som går ann å låse da, når hjulene og understellet, samt baggen bare kan klikkes av og på...
Så det blir ikke noen lås her, men jeg prøverå unngå å sette fra meg vognen også da, når jeg har vært inne noen steder så har jeg hatt med vognen, og på hs setter man vognen i yttergangen... Klart er man uheldig kan det jo skje alikevel men...

Bor på et lite tettsted, så ikke noe fare her.

MEN hadde jeg bodd eks i Oslo, så hadde jeg absolutt ordnet med en lås! Ja, det er likevel enkelt å stjele, men det blir plutselig litt mer arbeid lell, enn å bare løsne bremsa og trille avgårde som om alt er helt normalt.

Senest i helga ble det stjålet ei vogn i Tr.heim så jeg på adressa.no

Så hadde jeg bodd på et større sted, der man stadig vekk setter vogna utenom kafeer, et stykke unna helsestasjonen, i trappoppganger osv, så hadde jeg absolutt skaffet en helt enkel lås! [:)]

ORIGINAL: *Ønskebarnet*

Enda en god grunn til ikke å ha en fancy ny vogn til maaaaange tusen lapper [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Du får sagt det[;)]. Men er jo helt sant[;)]

Ikke så dumt å tenke på å låse vogna synes jeg, jeg har faktisk tenkt på det flere ganger at det er rart man tør å gå ifra den. Er jo snakk om mange tusen kroner og et jæ..... bittert øyeblikk. Litt styrete, men det mååå jo være verdt det om det hindrer at vogna forsvinner. Hjelper lite med forsikring der og da når du står der med ungen i armene og vogna mangler. Men igjen, så håper jeg ikke jeg skal så mange steder jeg trenger å gå ifra vogna, men da kan jeg jo i alle fall ha en liten lås liggende i vogna uten at det er noe ekstra styr.

Vår nieses vogn ble stjålet da hun var liten, det var jo ikke noen stas, dette skjedde endatil i deres egen bakgård hvor det skulle være låst dør[:@]. Lås kan sikkert være lurt der det er behov ja vil jeg tro.

den tanken har aldri slått meg....kommer ikke til å bry meg med det...aldri hørt om at en vogn har blitt stjålet...[8|]
det er ingen forsikring som dekker det da?

Herregud...e d faktisk folk så stjele andre sine barnevogne...ej bor på en kjempe liten trygg plass å den tanken he aldri falt mej inn...å kunne ver såååå frekk å stjele noken si vogn..hmm...
ej trenge vaffal ikke sann lås..men hadde ej bodd en anna plass der ej visste sanne ting kunne skje så hadde ej skaffa mej d me en gang..for vogn e knall dyrt....

her i byen er det ikke noe problem.. har aldri falt meg inn å låse barnevogna....

Men søstra mi bor i Stockholm, og hun sier at der må de låse alt... Det er visst veldig vanlig å komme til vogner som er ribbet for hjul o.l..........

Back
Topp