Lånekassen..

*Bambi*

Elsker forumet
Jeg er deltidsstudent nå, men har søkt høgskole, og har tenkt å søke permisjon derfra fra høsten. (Har termin i april) Hvordan blir det? Må jeg søke stipend/lån fra høsten da + sende permisjonspapirer hvis jeg får permisjon? Og hvor tidlig kan man få permisjonspapirene fra skolen hvis man søker skole i mars?

Noen som går vgs nå, men har søkt høgskole for så og ta permisjon fra høsten?Man vil jo få mer penger hvis man "går" høgskole da?

dytter litt for deg.. lurer på dette jeg og...

...har ikke satt meg helt inn i dette.. men er det sånn at visst jeg søker på skole til høsten nå og får permisjon så får jeg lån som blir omgjort til stipend..?
PLUSS fødselstipendet jeg skal ha for at jeg får barn i dette semesteret?

for å ha krav på fødselstipend må du ha hatt krav på lån/stipend de siste 6 mnd.. hvis man er i slutten av en utdanning, og får barn til høsten, kan man søke seg inn på et studie for å så ta permisjon.. sånn at man har krav på fødselsstipend.. sånn som jeg, har termin 30 juli, og har gått på skole de siste årene, så jeg har krav på fødselstipend. jeg tar permisjon fra utd. i juli.. at det er på sommern har ingenting å si..

Beautiful nightmare; går du på skolen nå?? jeg tror ikke du har krav på omgjøring til stipend, hvis du ikke har gått skole tidligere..

så  nå at jeg ikke fikk svart på det du spurte om, jeg vet ikke helt hvordan det fungerer for deltidsstudenter.. man må hvertfakll først søke om stipend/ lån, for å deretter søke på fødselstipend.. rare regler men..

Ja, I know..[&:]

Jeg vet jeg vil få fødselsstipend fra 3 uker før termin (mars) til juli 09... Men det blir veldig lite penger da jeg er deltidsstudent nå. Kanskje 3 000 i mnd i fødselsstipend. Men fra Juli-jan 09/10 (tilsammen 10 mnd) vil jeg kanskje få 6000 siden jeg har søkt på høgskole og fulltidsstudent.

dytt ..

Back
Topp