Lånekassen..

Moira

Glad i forumet
Sendte inn stipendlappen til lånekassen på Onsdags morgen, men det er fortsatt ikke registrert at den er kommet inn på mnie sider... Burde jeg bestille nytt?

Eller kan det ta så lang tid? På posten sa de at brevet skulle være framme allerede Torsdagsmorgen, så syns det er litt merkelig at det ikke er reg. enda.

Noen andre som har noen peiling på hvor mange dager det kan ta?

Det kan jo hende det er kommet fram, men at det tar tid for dem å registrere det som mottatt på nettet. De får vel inn tusenvis av sånne lapper i denne tida, og alle skal åpnes, sjekkes og registreres, og Lånekassen har vel aldri vært av de mest effektive. ;)
Uansett, de tenker kanskje at det ikke haster så sinnsykt heller, siden det første stipendet ikke utbetales før tidligst den 15?

Skal logge inn nå og sjekke om de har mottatt lappen min. :)

Jeg mener mitt brev også ble sendt på onsdag, og det er enda ikke mottatt.

sist gang jeg sendte det inn så tok det 1 uke før det ble registrert på siden dems.

Ja okei =)

Nei får FØR den 15 i august, for jeg er lærling. Jeg får stipend for Juli også, så jeg får med en gang de mottar lappen ;)

Kjipt at det skal ta såpass lang tid da... Hadde håpet jeg hadde pengene på konto tidlig i neste uke - men det er det vel bare å se langt etter hehe ;)

Moira skrev:
Ja okei =)

Nei får FØR den 15 i august, for jeg er lærling. Jeg får stipend for Juli også, så jeg får med en gang de mottar lappen ;)

Kjipt at det skal ta såpass lang tid da... Hadde håpet jeg hadde pengene på konto tidlig i neste uke - men det er det vel bare å se langt etter hehe ;)

Okey, jeg trodde den tidligste var den 15. for alle, men da blir det vel noe annet. :)
Uansett vil du vel få en sms, gjør du ikke? Det har jeg gjort i flere år, får en sms om at de har mottatt svarbrevet og at jeg får pengene om et par dager. Det teite er at de er visst treige med å sende ut denne sms-en, oftest har jeg allerede fått pengene på konto før jeg får denne meldinga. :p

toneany skrev:

Moira skrev:
Ja okei =)

Okey, jeg trodde den tidligste var den 15. for alle, men da blir det vel noe annet. :)
Uansett vil du vel få en sms, gjør du ikke? Det har jeg gjort i flere år, får en sms om at de har mottatt svarbrevet og at jeg får pengene om et par dager. Det teite er at de er visst treige med å sende ut denne sms-en, oftest har jeg allerede fått pengene på konto før jeg får denne meldinga. :p

Ja det har jeg også fått hehe ;) En gang fikk jeg til og med melding når pengene var oppbrukt faktisk!
Kjedelige greier... Fikk mail om at de hadde mottat søknaden min også forresten. Den fikk jeg på Torsdag... Og jeg sendte lappen på Onsdag som sagt. Jadda. Ikke akkurat de raskeste i verden nei.

Regner med det blir registrert i begynnelsen av neste uke! Jeg sendte inn tirsdag og hadde pengene på konto fredag ettermiddag!

toneany skrev:

Moira skrev:
Ja okei =)

Utbetalingene startet fredag som var

Ååå supert!! Da er det jo faktisk sjangs for at jeg får penger mandag/tirsdag jeg da :) I og med at du allerede har fått, og at du bare sendte en dag før meg =)

men tok det lang tid fra lånekassen registrerte den sign. lappen og til du hadde penger på konto?

Moira skrev:
men tok det lang tid fra lånekassen registrerte den sign. lappen og til du hadde penger på konto?

Det stod registrert på torsdag som dato, men jeg var inne torsdagkveld og da sto det at de ikke hadde motatt gjeldsbrevet, så det kom fredagsmorgen. Og jeg fikk pengene samme ettermiddag!

Back
Topp