Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Dollysmurfen
ORIGINAL: stibli
De fleste må ha en liten jobb ved siden av studie, det har ihvertfall jeg fått inntrykk av og har erfaring med selv. Å være BARE student kan bli veldig tøft økonomisk.
Det er ulempen med sykepleie. 3 år der 1,5 år er praksis. Beintøft med jobb ved siden av, siden praksisen også er jobb. Og de med barn vil vel helst titte innom heimen en gang iblant også.
Det skal ikke være lett nei.
ORIGINAL: AnnaFrost
Nå vet jeg ikke hvor mange barn du har, men med to barn og en mann med dårlig inntekt får du opp mot 10 000 i måneden i tillegg til et stort beløp i januar og august.
I tillegg til at man da ofte kvalifiserer til bostøtte på noen tusenlapper.
Hvis mannen din tjener bra får du en god del mindre, kanskje rundt 6700 i måneden i tillegg til stort beløp i januar og august.
Nå vet jeg ikke hvor mange barn du har, men med to barn og en mann med dårlig inntekt får du opp mot 10 000 i måneden i tillegg til et stort beløp i januar og august.
Hvis mannen din tjener bra får du en god del mindre, kanskje rundt 6700 i måneden i tillegg til stort beløp i januar og august.
For å få utbetalt så mye som nærmere 10.000 pr mnd fra lånekassen må mannen ha riiimelig dårlig inntekt. Min mann har netto utbetalt ca 18.000 og jeg får ikke en eneste krone ekstra. 18.000 er i mine øyne IKKE en bra inntekt, og han betaler helt normalt med skatt. Så vi har kanskje ulike definisjoner på hva som er bra inntekt hvertfall [8D]
For å få utbetalt så mye som nærmere 10.000 pr mnd fra lånekassen må mannen ha riiimelig dårlig inntekt. Min mann har netto utbetalt ca 18.000 og jeg får ikke en eneste krone ekstra. 18.000 er i mine øyne IKKE en bra inntekt, og han betaler helt normalt med skatt. Så vi har kanskje ulike definisjoner på hva som er bra inntekt hvertfall [8D]
Hvor mye mannen tjener har ingenting å si for hva man får i vanlig lån/stipend, og det er tilsammen 89 000 i året.
I tillegg kommer forsørgerstipendet som for to barn er på 28 600 i året.
Forsørgerstipendet skal ikke bli redusert noenting før mannen tjener over 25 000, så da har de gjort noe feil hos deg, eller du har ikke søkt forsørgerstipend.
(For å få det må man sende inn en spesifikk søknad med fødselsattest første gang, etter det går det automatisk.)
Så ikke før nå at du skrev netto, så da kan jo saken stille seg annerledes ja.. [;)] Er jo brutto det er snakk om.
Hvor mye mannen tjener har ingenting å si for hva man får i vanlig lån/stipend, og det er tilsammen 89 000 i året.
I tillegg kommer forsørgerstipendet som for to barn er på 28 600 i året.
Forsørgerstipendet skal ikke bli redusert noenting før mannen tjener over 25 000, så da har de gjort noe feil hos deg, eller du har ikke søkt forsørgerstipend.
(For å få det må man sende inn en spesifikk søknad med fødselsattest første gang, etter det går det automatisk.)
Så ikke før nå at du skrev netto, så da kan jo saken stille seg annerledes ja.. [;)] Er jo brutto det er snakk om.
Netto ja, han har ganske nøyaktig 25.400 brutto, så han kommer jo akkurat over grensen. Men det var bare for å poengtere at 18.000,- utbetalt ikke er så veldig mye. [:)]
Har søkt forsørgerstipend, har ikke 2 barn men 1, og mannens brutto inntekt på 25.400,-. Og da får jeg 0,- i forsørgerstipend.
Men man får vel ikke fullt forsørgerstipend hvis mannen tjener 24.999,-? Grensen er vel på 25.000,- ett eller annet for å få en liten slant, og jo mindre man har under 25.000 så får man mer og mer forsørgerstipend. Det var ihvertfall beskjeden jeg fikk da jeg fikk avslag på min søknad.