Lånekassen

joris

Flørter med forumet
Jeg har meldt meg opp på et "kurs" på 15 studiepoeng dette vårsemesteret (deltid)

Noe som vet om jeg har krav på lån/stipend fra lånekassa?

Ja, det gjør du. Du må bare krysse av på deltid i søknaden og velge prosentandel.

Takk for svar [:)] Den minste prosentandelen på søknaden er 50 %. Er 15 studiepoend/deltid 50 % da?

ORIGINAL: joris

Takk for svar [:)] Den minste prosentandelen på søknaden er 50 %. Er 15 studiepoend/deltid 50 % da?

Nope, du må 30 studiepoeng for at det skal utgjøre 50% da et skoleår = 60 studiepoeng = fulltidsstudie..

Ok, men har jeg likevel krav på studielån, evt hvordan søker jeg da om det ike er et 50 % studium...

ORIGINAL: joris

Ok, men har jeg likevel krav på studielån, evt hvordan søker jeg da om det ike er et 50 % studium...

Deltidsutdanning
Tar du deltidsutdanning i Norge, kan du få stipend og lån dersom utdanningen utgjør minst 50 prosent av fulltidsutdanningen. Går du på universitet eller høyskole må du ta minimum 15 studiepoeng per semester.

Dette er sakset fra www.lanekassen.no så i følge dette skulle du jo ha krav på stipend/lån. Ta kontakt med lånekassen og hør med dem du!

Back
Topp