Lånekassen og Nav

jaanik

Andre møte med forumet
Jeg lurer på om man kan få foreldrepenger av nav, samtidig som man mottar foreldrestipend av lånekassen? Eller er det da slik at jeg, som er student og kommer til å søke foreldrestipend, må velge engangsstønaden?

Jeg lurer også på om far fortsatt har rett på sine 12 uker med foreldrepenger hvis jeg velger engangsstønaden?
 
hei, jeg har termin i september og er student, men siste stipendet mitt blir utbetalt i mai..jeg vet jeg har krav på overgansstønad de to siste mnd i termin. men hva med den mnd i mellom, juni? hva har jeg krav på da?
 
Hei!
Jeg lurer på hvordan det vil være for meg i sommer. Jeg er nå student, og får sommerferie i midten av juni. Siste utbetaling av stipend er i mai. Jeg har termin i August. Har jeg noen rettigheter i disse månedene fram til fødsel?

Har ikke noen jobb. Så skal få engangsstønad. Skal fortsette på skole i august om det har noe å si.

Er også fare for at jeg vil bli sykemeldt i snart, vil det føre til noen ekstra rettigheter?
 
Hei!
Jeg lurer på hvordan det vil være for meg i sommer. Jeg er nå student, og får sommerferie i midten av juni. Siste utbetaling av stipend er i mai. Jeg har termin i August. Har jeg noen rettigheter i disse månedene fram til fødsel?

Har ikke noen jobb. Så skal få engangsstønad. Skal fortsette på skole i august om det har noe å si.

Er også fare for at jeg vil bli sykemeldt i snart, vil det føre til noen ekstra rettigheter?
 
Hei!

Har du rett på foreldrepenger kan du få foreldrepenger fra NAV samtidig som du får foreldrestipend fra Lånekassen. Så du trenger ikke velge engangsstønaden bare fordi du er student og søker foreldrestipend.

Lånekassen har regler for hvordan ditt foreldrestipend påvirkes når ektefelle/samboer/partner mottar foreldrepenger fra NAV, se her