lånekassan/NAV

skvik

Flørter med forumet
Någon här som studerar och får föräldrarpengar från lånekassan/nav? Nästa gång jag blir gravid kommer jag vara student och funderar på hur det funkar och om det finns några "tips" på hur man ska lägga upp det? Får man pengar av NAV om man inte jobbar extra? Om man jobbar extra - hur mycket "får" man tjäna för att det skall bli optimalt?

Är jag ensam om att redan tänka på nästa? Blir många tankar vid natt-amning :)
 
Fel januarigrupp såg jag nu, tillhör ju 2017 men on det finns någon med tips här också så tas det tacksamt emot :)
 
Hei! Jeg er student. For å få penger fra nav må du ha tjent halvparten av 1 G (altså minst det som tilsvarer frikort) og jobbet minst 6 av de siste 10 mnd før du føder. Det er veldig greit :)
I lånekassa kan du ikke søke før etter baby er født fordi du må ha fødselsattest for å få penger... (hos nav er det nok med terminbekreftelse fra jm) Derfor er mitt aller beste råd, ha klart alt av papurer til lånekassen før baby kommer, sånn at når baby kommer og du får attesten i posten er det bare kopi av den som står igjen, for etter fødsel har du nok annet å tenke på! Jeg brukte så lang tis på å sende inn papirer at jeg ikke fikk støtte før i april...

Jeg som har deltidsjobb ved siden av studiene kom veldig godt ut av det!! :) men far kan ikke ta ut permisjon i NAV samtidig som du får stipend av lånekassa..

Du får også støtte for 11 mnd. Altså får du stipend i juni også!!
 
Back
Topp