lånekassa HJELP

Annicken

Forumet er livet
litt panikk ettersom jeg har søkt skole nå - og finner ikke informasjon om dette nå - men hvor mange år kan man tilsammen få lån og stipend i statens lånekasse ??? og hvordan finner jeg ut hvor mye av KVOTA mi jeg har brukt, om det er noe max kvote..   skal ta en bachelor grad nå !!

Du kan få støtte i 8 år, og 1 år ekstra med foreldrestipend. De sa at de kanskje godkjente flere år med foreldrestipend i tillegg, men hun jeg snakket med ville ikke si noe sikkert. Hvis du ringer de og oppgir personnr har de oversikt over hvor mange år du har fått støtte.

så siden jeg har fått stipend på videregående, så kan jeg kun ha 5 år høyskole ? kun stipend på videregående! offame - da røyk 3 år der, 1 år folkehøyskole - to år m litt forskjellige fag - og da har jeg jammen bare to år igjen da =( møkk =(

noen som vet d ? om vgs skole kun mottat stipend teller som tre av årene ?

vgs telles ikke...

man søker støtte til "høyere utdanning".. ;)

Jeg har fått i 5 år, ikke sammenhengende + et år på folkehøyskole, og 3 år på vgs.. :)
På vgs fikk jeg bare stipend, trengte ikke lån der.. folkehøyskole var også bare stipend.

http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Antall-ar-med-stotte/

jaaaaaaaaa endelig ble jeg klok på det =) tusen takk - pjooooooooooooh letta ja =)

Back
Topp