lån og stipend, utdanning

Piikachu

Glad i forumet
Når søker man?

Hvor mye får dere ca i lån og stipend når dere har 1 barn under 2 år?
Jeg skal ta afpb til høsten. Får man mindre på videregående enn ed høyere utdanning?

takk for svar. :)

Du får ikke penger før i august, men du kan sikkert søke nå, selv om det egentlig ikke er noe vits i helt enda.
Skolen må godkjenne at du skal studere der osv.

Man får mindre på vgs enn høyskole, ja.
På lanekassen.no så er det kalkulator du kan sjekke ca hvor mye du får.

Du kan helt sikkert søke nå, men pengene ser du ikke før i august uansett. Vi som allerede går på høgskole ble oppfordret til å søke innen 1.juni, selvom det i utgangspunktet ikke spiller noen rolle.

Du får mindre på vgs, men jeg aner ikke hvor mye. Og det spiller ingen trille om man har barn dersom man har samboer med normal inntekt. Ikke stol 100% på støttekalkulatoren på lanekassen.no. På den får jeg opp at jeg skal få 12.000,- mer enn de som ikke har barn (selvom jeg taster inn inntekt til samboer), men det gjør jeg ikke. Og min samboer har IKKE høy inntekt for å si det sånn.

Jeg har søkt om stipend/lån for skoleåret 2011/2012 og fått godkjent søknaden min. Jeg får ca 7300 kr mnd tilsammen. Jeg skal gå fagskole, så jeg vet ikke om det er forskjell på vgs og høyere utdanning - men det tror jeg kanskje?

Har du vært på lånekassens nettsider å sjekka der? De har jo støttekalkulator der som en kan regne ut ca summen man får.

PS: Jeg får forsørgerstipend på kr 7300 i året.

Back
Topp